Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Management Viacomu schválil rozdělení firmy

Redakce MAM15. 6. 2005

Správní rada americké mediální společnosti Viacom schválila rozdělení podniku a vyčlenění části jeho aktiv. Samostatně tak budou veškeré aktivity související s provozem kabelových sítí a filmových studií. Zvlášť tedy zůstane provoz televizních a rozhlasových stanic, což je činnost, která vykazuje mnohem pomalejší růst.
Nově vyčleněné aktivity budou převedeny do samostatné firmy, s jejímiž akciemi se bude běžně obchodovat na burze. Viacom sází na to, že dva samostatné podniky budou mít větší hodnotu než měla společnost v dosavadní podobě.
Jeden podnik si zachová název Viacom a budou do něj patřit kabelové sítě s programy MTV, Nickelodeon a VH1 spolu se skupinou Paramount Studios. U tohoto podniku se předpokládá dynamičtější růst a cílem managementu je nabídnout akcie firmy hlavně růstově orientovaným investorům.
Druhý podnik se bude jmenovat CBS a předpokládá se, že o něj budou mít zájem hlavně investoři, kteří vyhledávají zralé podniky zaměřené na tvorbu hotovosti. Do tohoto podniku budou převedeny televizní sítě CBS a UPN, několik samostatných televizních stanic a společnost Infinity Broadcasting.
“Rozvod je někdy lepší než sňatek. V tomto případě budou jedna a jedna tři,” řekl k rozdělení firmy předseda její správní rady a výkonný ředitel Sumner Redstone. Akcie Viacomu si totiž v posledních letech nevedly příliš dobře a dolů je srážel pomalý růst televizní a rozhlasové části. Kabelové sítě vykazovaly silný růst, ale investoři to nebrali příliš v potaz.
Oznámený krok je součástí strategie, která má podpořit akcie firmy a zaměřit se na kabelové sítě, film, televizi a rozhlas. Na začátku týdne Viacom oznámil, že prodá za 400 milionů dolarů (zhruba deset miliard Kč) řetězec kin Famous Players. Převezme ho kanadská společnost Cineplex Galaxy Income Fund.
Redstone ale zvažuje, zda neprodá i nakladatelskou společnost Simon & Schuster, v úvahu připadá rovněž prodej některých menších rozhlasových stanic, podotýká agentura Reuters.

×

Poslanci se opět neshodli na pravidlech digitalizace

Starší článek

Obchody společnosti InternetShops s nárůstem obratu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více