Tiskovým mluvčím roku 2004 ve státní sféře se stal Marek Zeman pracující pro ministerstvo financí, v kategorii věnované soukromé sféře zvítězil Karel Samec ze Škoda Holdingu. Titul Němá barikáda, určený pracovníkům institucí, s nimiž je podle názoru novinářů „spolupráce utrpením“, získala mluvčí Eurotelu Diana Dobálová.
Výsledky prvního ročníku soutěže, v níž rozhodovaly hlasy více než dvou stovek novinářů, vyhlásil pořadatel, profesní sdružení Komora PR. Ve státní sféře si druhé místo vysloužil mluvčí ministerstva spravedlnosti Petr Dimun, třetí místo získala Jana Víšková z CzechInvestu. Druhé místo mezi mluvčími firem soukromé sféry zaujal Petr Šťáhlavský z Českých drah, na třetím se umístil František Polák z Metrostavu. Pořadí na dalších místech v kategorii Němá barikáda pořadatel nezveřejnil.
Novináři podle pořádající Komory PR hlasovali podle několika kritérií. Svou roli tak sehrála spokojenost novinářů s kvalitou, srozumitelností a důvěryhodností poskytovaných informací, posuzována byla také vstřícnost a rychlost při odpovídání na dotazy novinářů a celkové vystupování mluvčích.
Komora PR oslovila více než 430 novinářů z celé republiky. „Hlasování se zúčastnila bezmála polovina z nich,“ řekla Dita Reichová z pořádající společnosti. Na anketních lístcích se ve dvou hlavních kategoriích objevilo asi 80 jmen, na Němou barikádu bylo zhruba 30 adeptů, uvedla Reichová.
Soutěž o tiskového mluvčího roku zorganizovala v uplynulých dvou letech také obecně prospěšná společnost Inka P.R., která letos třetí ročník pořádá pod změněným firemním názvem Institut moderní komunikace (IMK). O cenách rozhoduje na rozdíl od soutěže Komory PR odborná porota, která se ve finále bude rozhodovat mezi pěticí finalistů.
Titul Mluvčí roku tak letos může podle informací Ivety Pochylé z IMK získat mluvčí KDU-ČSL Ondřej Jakob, Blanka Kosinová z policejního prezidia, Marek Zeman z ministerstva financí, mluvčí ČSOB Milan Tománek a mluvčí vlády Lucie Orgoníková. Jméno vítěze bude známo již ve čtvrtek. Loni zvítězila Kateřina Beránková z ministerstva práce a sociálních věcí, předloni pak tehdejší mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu a posléze vlády Anna Stárková.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).