Novinka dánského rádia má mezi prodejci benzinu podnítit soutěž
Dánský rozhlas zavede novou zpoplatněnou službu, která má prostřednictvím mobilních telefonů zájemce informovat o aktuálních cenách benzinu, a tím podnítit prodejce pohonných hmot k vyšší konkurenci. Textové zprávy SMS mohou řidiče upozornit například na to, kde v jeho okolí leží nejlevnější benzinové pumpa. V České republice zatím podobná služba není k dispozici.
Služba se rozjede od počátku podzimu a bude pokračováním internetové varianty, která však ceny udává jen u jednotlivých společností, v průměrné výši a na celostátní úrovni. Nepostihuje tak momentální situaci na regionální a lokální úrovní. Zatímco do všeobecného internetového projektu se prodejci benzinu po počátečním váhání zapojili, v případě nové operativní a detailní služby pomocí mobilů jsou proti.
Právě tento odpor tak záměry dánského rozhlasu proti původním plánům zdržel, avšak ani tak je nedokázal překazit. “Samozřejmě chceme pro řidiče připravit ten nejlepší zákaznický servis, což ale prodejci nechtějí,” potvrdil situaci jeden z šéfů projektu Peter Sörensen. “Pokusíme se proto získávat informace o lokálních cenových válkách vlastními silami,” dodal.
První pokus pokryje asi padesátikilometrový úsek severně od hlavního města Kodaně po přístav Helsingör. V případě úspěchu se služba rozšíří dále. Zájemce bude muset za informace zaplatit, cena ale zatím nebyla stanovena.
Síť vlastních informátorů však není bezproblémovým řešením. “Chybné a zavádějící informace by nás dostaly do velkých problémů,” přiznal Sörensen. Omyly by přitom mohly poškodit jak zákazníky, které by rozhlas mylně přesvědčil o tom, že tankují nejlevněji, tak prodejce, kdyby uváděl vyšší než skutečné ceny. Na druhé straně je projekt podle autorů skutečně velkou možností k podnícení větší konkurence, než je tomu doposud.