Sony Ericsson zvýšil prognózu prodeje mobilů o 4,3 procenta
Japonsko-švédská společnost Sony Ericsson, která je šestým největším výrobcem mobilních telefonů na světě, zvýšila prognózu světového prodeje těchto přístrojů o 4,3 procenta na 720 milionů kusů. V předchozí prognóze prodej odhadovala na 690 milionů kusů, napsala agentura Reuters.
Společnost Sony Ericsson v dubnu šokovala trhy zprávou o poklesu čtvrtletního hrubého zisku na 70 milionů eur z 97 milionů ve stejném období minulého roku. Nepříznivý výsledek přičetla přechodu spotřebitelů k levným mobilům a vysokým zásobám z konce minulého roku.
“Očekáváme o něco silnější trh, než jsme odhadovali před čtvrt rokem, nyní 720 milionů (kusů), s růstem o necelých 15 procent proti minulému roku,” řekl viceprezident firmy Jan Wareby.
V roce 2004 se prodalo 680 milionů mobilních telefonů, což bylo o 30 procent více než v předchozím roce. Analytici a prodejci očekávají, že letos se prodej bude pohybovat mezi 700 a 750 miliony kusů.
Tržní podíl společnosti Sony Ericsson v prvním čtvrtletí klesl na 5,5 procenta z 5,6 procenta ve stejném období minulého roku a z 6,3 procenta v posledním loňském čtvrtletí. Z hlediska objemu prodeje klesla na šesté místo na světě, za německou společnost Siemens.
Sony Ericsson uvedla v minulém roce na trh sedm nových modelů, což bylo podstatně méně než u rivalů. Nokia a Samsung uvádějí na trh desítky nových modelů ročně.
Dnes Sony Ericsson dala na trh čtyři nové modely, které by měly posílit její přítomnost v dolní a střední části trhu. Jsou to modely S600 pro mladé uživatele, sklápěcí model Z520, jednoduchý telefon J210 a mobil třetí generace K608i.
Nokia ale dnes uvedla na trh sedm nových modelů, včetně telefonu třetí generace a tří mobilů s fotoaparátem z horní části trhu.