Prodej cigaret zmizí z pošt

14. 6. 2005 08:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Česká pošta ukončí do závěru letošního roku prodej cigaret ve všech svých pobočkách. Tam, kde to smlouva nevylučuje, začne cigarety stahovat nyní, informovala Klára Volná z ministerstva informatiky, které je zřizovatelem pošty. Mluvčí pošty Ladislav Vančura to zatím nechtěl komentovat.
Zrušení prodeje požadovala nová ministryně informatiky Dana Bérová, která se kvůli tomu sešla s generálním ředitelem podniku Karlem Kratinou. Loni pošta z prodeje tabákových výrobků utržila 50 milionů korun a letos do dubna 20 milionů. Prodej přinesl podniku od loňska zisk téměř sedm milionů korun.
Pošta začátkem května oznámila, že naváže na zkušební prodej zahájený koncem roku 2003 a bude cigarety v pobočkách nadále nabízet. Proti prodeji kuřiva ve státní firmě se postavily například ministerstvo zdravotnictví a organizace bojující proti kouření. Podle pošty rozšíření doplňkového sortimentu o cigarety nejen zvyšuje tržby, ale setkalo se s pozitivní odezvou zákazníků, především na venkově. Pošta se hájila i tím, že nedostává od státu žádné dotace a musí si vydělat na provoz.
Pošta se v posledních letech potýká s rostoucí konkurencí na liberalizovaném trhu a s masovým rozvojem mobilní a internetové komunikace. Výsledkem je pomalejší růst výnosů ze standardních poštovních služeb ve srovnání s růstem nákladů. Firma proto rozvíjí další obchodní aktivity k růstu příjmů z bankovních, pojišťovacích, sázkových služeb i z prodeje zboží.
Podnik loni vykázal propad čistého zisku o třetinu na 445 milionů korun. Firma provozuje 3400 poboček.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.