Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Burza podmíněně přijala akcie CME,

Redakce MAM20. 6. 2005

Akcie americké firmy Central European Media Enterprises (CME) schválil kótační výbor pražské burzy podmíněně k obchodování na hlavním trhu. K plnoprávnému přijetí je třeba prospekt emitenta, se nímž musí souhlasit Komise pro cenné papíry, uvedl mluvčí burzy Jiří Kovařík.
Odpoledne bude burzovní obchodní výbor projednávat parametry emise CME pro obchodování v systému pro nejlepší podniky SPAD, kam se s nimi počítá; jde například o počet kusů pro jednu transakci. Ve SPAD obchodují investoři s balíky akcií, tzv. loty.
CME má cenné papíry na americkém trhu Nasdaq, v tuzemsku ale vlastní nejsledovanější televizi Nova, proto o kótaci usilovala i pražská burza. Kurz CME na Nasdaq převyšuje 46 dolarů, v přepočtu 1100 korun. Podobná cena se dle obchodníků přepokládá jako vstupní i na pražské burze.
CME oznámila záměr obchodovat akcie i v Praze 13. června. Místní kótační agent CME Česká spořitelna očekává, že v prvních dnech po uvedení akcií na trh bude obchodována až desetina celkového počtu vydaných kmenových akcií třídy A.
Většina obchodníků vstup CME vítá, poněvadž na místním kapitálovém trhu chybí dostatek kvalitních akcií. “Přínos pro samotnou burzu je jednoznačný – zvýšení prestiže, růst počtu nových emisí a s tím spojený růst poplatků za obchodování. Pro investory je jednoznačným pozitivem možnost diverzifikace do dalších odvětví ekonomiky,” shrnul Radek Létal z A&CE Global Finance.
CME založil v roce 1994 americký podnikatel Ronald Lauder a firma tehdy financovala rozjezd TV Nova. O její kontrolu však po několika letech přišla ve sporu s generálním ředitelem Novy Vladimírem Železným. V arbitráži nad ČR pak Lauder získal přes deset miliard Kč. Akcionářem CME je i česká skupina PPF, od které CME koupila podíl v Nově.
CME nyní kromě Novy kontroluje slovenskou televizi Markíza. Dále má televizní stanice na Ukrajině, v Chorvatsku, ve Slovinsku a v Rumunsku.

×

Náklad deníků světa loni vzrostl o 2 %

Starší článek

Novináři v italské televizi a rozhlasu začali stávkovat

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Lidé

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více