Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Antimonopolní úřad dal firmě Mediaprint pokutu

Redakce MAM20. 6. 2005

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil společnosti Mediaprint & Kapa Pressegrosso, s.r.o. pokutu 1,5 milionu korun. Firma podle něj v letech 1999 až 2001 porušila zákon tím, že smluvně omezovala maloobchodní prodejce tisku v kontaktu s konkurencí. Verdikt je pravomocný, řekl předseda úřadu Josef Bednář.
Jednatel Mediaprintu Ivan Kaufmann naznačil, že je s verdiktem antimonopolního úřadu nespokojen. “Pokutu zaplatíme, protože nelze nezaplatit,” řekl. Blíže se vyjádřit nechtěl.
Podle ÚOHS společnost ve smlouvách zavazovala prodejce, aby rovněž neodebírali od konkurence tisk a publikace, které měla ve své nabídce. Tisk a neperiodické publikace také nesměli maloobchodníci odebírat od konkurence bez souhlasu Mediaprintu. “Úřad plnění dohod zakázal a uložil firmě informovat všechny postižené maloobchodní prodejce o zákazu dohod,” doplnil Bednář.
Svou chybu Mediaprint podle antimonopolního úřadu uznal a po vydání prvostupňového rozhodnutí bezprostředně maloobchodníky informoval. Firma ale v odvolání napadla výši pokuty. “Tato sankce se pohybuje na dolní hranici zákonného kritéria,” namítl šéf ÚOHS. Všechny polehčující okolnosti podle něj úřad zohlednil, současně ale odmítl, že podnik porušil zákon pouze nedbalostí.
Podle posledních informací ČTK z ledna 2004 poklesly tržby Mediaprintu za rok 2003 o 40 procent na 2,1 miliardy korun. Firma je spolu s konkurenční PNS jedním ze dvou tuzemských distributorů tisku. Pokles tržeb Mediaprintu souvisel se sporem, který se na trhu distribuce rozhořel koncem roku 2002. Několik významných vydavatelů deníků krátce po sobě vypovědělo Mediaprintu smlouvy a začalo své tituly distribuovat přes konkurenční PNS, kterou mnozí z nich spoluvlastní. Vydavatelé tehdy výpovědi odůvodnili obavami z postupu Mediaprintu, který v západních Čechách ze dne na den odmítl vydavatelství Vltava-Labe-Press distribuovat 80 procent nákladu.

×

Skupina kolem TV Nova vydělala 1,75 mld. Kč

Starší článek

Britský úřad se obává narušení hospodářské soutěže ze strany BBC

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více