Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Akcie CME patřily první den na pražské burze k nejobchodovanějším

Redakce MAM27. 6. 2005

Akcie mediální společnosti Central European Media Enterprises (CME), majitele televize Nova, patřily při premiéře na pražské burze (BCPP) k pěti nejobchodovanějším. Vývoj ceny však nebyl jednoznačný. Zatímco v porovnání s páteční závěrečnou hodnotou na americkém trhu Nasdaq akcie CME rostly, proti pondělnímu otevíracímu kurzu v Praze naopak oslabily, vyplývá z výsledků.
Cenných papírů CME se zobchodovalo za více než 124 milionů korun, což znamenalo zhruba 5,5procentní podíl na všech akciových obchodech v Praze. Konečný kurz činil 1194 korun po pátečním přepočteném závěru na Nasdaq 1184 korun. Do 27. června v Praze CME vstoupila s cenou 1204 korun. Akcie aktivně nakupovali i drobní investoři, upozornil Jan Brabec, ředitel oddělení kapitálových trhů České spořitelny, která příchod CME organizovala.
Generální ředitel CME Michael Garin označil vstup do Prahy za významný den pro firmu. Potěšení nad kótací první zámořské emise v historii neskrýval ani generální ředitel BCPP Petr Koblic, který zakončil úvodní obchodování symbolickým poklepáním na zvonec, na kterém jsou vyryté nové firmy vstupující na trh. Zatím jsou na plášti vedle CME jen Zentiva a Orco. “Očekáváme, že zvon bude v příštích letech zcela zaplněn,” věřil Koblic.
CME podle Garina přináší burze nejen oživení obchodů, ale dá se vyjádřit i jako ocenění jejích kvalit a důvěry zahraničních investorů. Pro ČR pak jde o potvrzení vážného zájmu amerických investorů o dlouhodobé podnikání, řekl.
CME, které patří televizní stanice v šesti zemích střední a východní Evropy, se bude podle analytiků snažit o další akvizice. Garin potvrdil orientaci na region, v němž podle něho rostou reklamní příjmy několikanásobně rychleji než v západní Evropě; žádná jednání o koupi se ovšem nyní nevedou.
CME na domácí trh vstoupila jako třetí firma za posledních 12 měsíců po primárním úpisu Zentivy a společnosti Orco, která se stejně jako CME rozhodla v zimě kótovat cenné papíry i na jiné burze. Příchod CME experti většinou vítají, poněvadž se zvýší nabídka pro investory, navíc o dosud nezastoupené mediální odvětví. U makléřských firem má CME většinou nákupní investiční doporučení.
Velikostí tržní kapitalizace, což je součin kurzu a počtu obchodovaných akcií, lze CME přirovnat k emisím Philip Morris či Zentiva. Kapitalizace CME převyšuje 36 miliard korun, zatímco největší Erste Bank má takřka 300miliardový objem. V indexu PX 50 byl CME měla mít odhadem podíl kolem dvou až tří procent. Se zařazením do indexů se počítá od 1. července.
CME založil v roce 1994 americký podnikatel Ronald Lauder a firma tehdy financovala rozjezd TV Nova. O její kontrolu však po několika letech přišla ve sporu s generálním ředitelem Novy Vladimírem Železným. V arbitráži s ČR pak Lauder získal přes deset miliard Kč. Akcionářem CME je i česká skupina PPF, od které CME koupila podíl v Nově.

×

Economia Online a epravo.cz

Starší článek

Komunisté zahájili provoz svého internetového rádia

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Česká televize

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová

Společnost Epson otevřela novou pozici marketing services specialist, na kterou nastoupila Renáta Dihlová. Povede z ní marketing v Česku a na Slovensku.
22. 4. 202122. 4. 2021
Lidé

Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Kompletní řízení marketingových aktivit přebírá po Vladimíře Formánkové. Dříve Zappe šéfoval marketingu v Heinekenu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více