Vývoz piva za první čtvrtletí stoupl, výroba pro tuzemsko klesla

30. 5. 2005 09:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Domácí pivovary vyvezly v prvním čtvrtletí 560 tisíc hektolitrů piva, což byl meziroční nárůst o 15,5 procenta. Výstav pro domácí trh naopak proti stejnému období loni klesl o téměř pět procent na 3,26 milionu hektolitrů. Důvodem byl hlavně chladný únor, řekl ČTK předseda Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Dál tak podle něj pokračoval mírný pokles na domácím trhu, který zcela nevyrovnal ani zvýšený export. Souhrnná čtvrtletní produkce totiž meziročně klesla o dvě procenta na 3,82 milionu hektolitrů. Důležitým faktorem v dalším vývoji bude počasí, ale za pololetí by se měl výstav dostat na úroveň stejného období loni. Za celý rok pak meziročně mírně stoupne díky růstu vývozu, odhadl Veselý.
Z exportu směřovala za tři měsíce roku největší část do Německa, kde odbyt stoupl o osm procent. O polovinu větší byly prodeje českých piv na slovenském trhu, který přitom po zdražení vlivem spotřební daně klesá. O 17 procent se zvýšily dodávky do Británie. Většina piva se exportuje v lahvích. Dostat se v zahraničí do restaurací, kam se dodává sudové pivo, je totiž podle Veselého velmi obtížné.
Na českém trhu za čtvrtletí klesl prodej skoro o pět procent u výčepních piv i ležáků, o deset procent naopak vzrostl prodej nealkoholických piv. Růst je ale z velmi malého základu, upozornil Veselý. Asi o 3,5 procenta se zvýšil výstav speciálů.
Loni pivovary uvařily 18,75 milionu hektolitrů piva, což byl meziroční nárůst o 1,1 procenta. Zatímco výroba pro domácí trh mírně klesla, export vzrostl o čtvrtinu na 2,64 milionu hektolitrů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.