Slovenský deník Národná obroda vyšel naposledy. Důvodem zániku listu jsou finanční problémy vydavatele a úbytek čtenářů. Prodejnost listu se v letošním 1. čtvrtletí pohybovala od 11 500 do 12 600 kusů.
Vydavatel listu společnost Pegas 2 měl údajně dluhy kvůli rostoucím nákladů na tisk a nedokázal tak investovat do prezentace listu. „Za těchto okolností se nám nedařilo konkurovat deníkům Pravda a Sme,“ cituje list Pravda šéfa vydavatelství Ivana Čeredejeva. Na podzim ale Pegas 2 chystá nový deník.
List Národná obroda v minulosti vydávalo kromě Úřadu vlády několik společností, včetně Východoslovenských železáren. Deník se udržel na trhu 15 let. V posledních letech byl řazen do mediální skupiny kolem komerční TV Markíza.
Nejprodávanějším slovenský listem je deník Nový čas. Průměrný prodej listu činí kolem 180 000 kusů. Následují listy Pravda a Sme, Új Szó, Hospodárske noviny a Šport. V posledních letech na Slovensku zanikly listy Slovenská republika a Nový deň, které byly blízké Hnutí za demokratické Slovensko bývalého premiéra Vladimíra Mečiara. Odborářský deník Práca se před několika lety sloučil s listem Sme.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).