Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Náklad denního tisku ve světě stoupl za pět let o 4,8 procenta

Redakce MAM30. 5. 2005

Denní tisk ve světě se těší dobré kondici navzdory silné konkurenci elektronických médií a internetu. V pětiletí 2000 až 2004 se zvýšil počet lidí, kteří si noviny koupili, z 374 milionů na 395 milionů. Celkem je čte miliarda obyvatel. Náklad denního tisku v období stoupl o 4,8 procenta a počet titulů o 4,6 procenta. Vyplynulo to ze zprávy, kterou vydala Světová asociace novin (WAN) se sídlem v Paříži.
Na vzestupu se nejvíce podílela Asie, kde existují tři čtvrtiny ze sta nejprodávanějších listů. Čína, Indie a Japonsko jsou také třemi největšími trhy denního tisku a japonský Jomiuri Šimbun je s více než 14 miliony výtisků nejprodávanějším deníkem ve světě.
Co do velikosti trhu následují Spojené státy, které však zaznamenaly v pětiletí pokles nákladů celkově o 2,06 procenta a odpoledníků dokonce o 14 procent. V Německu, které je pátým největším trhem, klesl počet výtisků o 7,73 procenta. To se projevilo na celkovém mírném poklesu v Evropské unii o 0,4 procenta.
Stejný trend se projevil v České republice, kde náklad klesl o 2,52 procenta, a na Slovensku, kde se snížil o 11,28 procenta. Ve stejném období se zvýšil jen ve čtyřech státech EU – v Polsku o 43,99 procenta, v Irsku o 29,27 procenta, v Lotyšsku o 10,56 procenta a v Rakousku o 2,68 procenta. V meziročním srovnání 2003 a 2004 se náklad deníků ve světě zvýšil o 2,1 procenta. Čína definitivně předběhla Japonsko jako země s největším počtem zástupců ve stovce nejprodávanějších titulů. Po Jomiuri Šimbun si další šestici nejprodávanějších listů mezi sebe po dvou dělí Čína, Thajsko a Tchajwan. Náklad každého deníku v této šestici je 600.000 výtisků denně.
Loni ve srovnání s rokem 2003 zvedl hlavu také evropský tisk, který zaznamenal růst v osmi zemích – Rakousku (1,9 procenta), Belgii (0,54 procenta), Estonsku (2,39 procenta), Finsku (0,53 procenta), Itálii (0,19 procenta), Polsku (15,21 procenta), Portugalsku (5,78 procenta) a Španělsku (1,31 procenta).
V ročním srovnání počtu výtisků táhly dolů světový průměr Spojené státy a Kanada s poklesem nákladu o 0,2 procenta a Austrálie a Oceánie o jedno procento. Nejvíce nahoru v počtu výtisků poskočila ve stejném období Latinská Amerika, a to o 6,3 procenta, poté Afrika o šest procent a Asie o 4,1 procenta.
V ročním srovnání 2003-2004 vykázalo lepší výsledek také Japonsko, které si připsalo k dobru růst o 0,4 procenta, ačkoli jeho pětiletá tendence je celkově záporná. V meziročním srovnání si polepšilo také Rusko, kde se zvýšil počet titulů z 472 na 485, ale kvůli nespolehlivým údajům o nákladu nelze říci, zda se to projevilo i v počtu výtisků.

Zavřít reklamu

Výnosy z reklamy v novinách stouply za pět let o 5,3 procenta

Starší článek

CNN: stanice, která informuje prezidenty i vyslance Boha

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: TV Nova

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.