Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Pivní slavnosti jsou chytrý marketinkový tah

Redakce MAM31. 5. 2005

Pořádat ztrátové akce? Nesmysl, řeklo by se. A přesto do nich české pivovary hojně investují. Nadcházející léto jich bude plné. Řeč je o pivních slavnostech, poutích a dalších pivních atrakcích. Na nich se zpravidla nevydělá. Přesto jich neubývá.
“Hlavně chceme posílit vztah spotřebitele ke značce. Lidé mají možnost poznat pivovar a setkat se s našimi pracovníky,” říká Miroslav Koutek, ředitel pivovaru Litovel. Podobné vysvětlení mají po ruce i v dalších pivovarech. Taková akce přijde na desítky, statisíce a někdy i milióny korun. Záleží na její délce a obsazení známými jmény domácího šoubyznysu.
Třeba Rodinný pivovar Bernard vyšly loňské dvoudenní pivní slavnosti v Humpolci na téměř dva milióny. Nejvíc stál kulturní program, ohňostroj, bezpečnostní agentura a pronájem WC. Zaplatit se musela i stovka pořadatelů, výčepních a uklizečů. “Snažíme se proto náklady snížit prodejem reklamních ploch firmám z Humpolce a okolí. Vloni jich čtyřiašedesát přispělo téměř miliónem korun,” uvádí Zdeněk Mikulášek z Bernardu. Zhruba půl miliónu se vybralo na vstupném, zbylé náklady pak zůstaly hlavně na pivovaru. Podle Mikuláška se ale takové akce pivovarům vyplácejí. Jinak by je prý nepořádaly.
Jejich “nonprofitní” ekonomiku potvrzuje i Radka Spiesová z firmy Hauska & Partner, zastupující mediálně Budějovický Budvar. “Skutečně se nejedná o akce výdělečné. Jsou ale součástí marketinkové komunikace, sloužící k budování vztahu konzumentů ke značce,” říká. Náklady ale nesdělila s odůvodněním, že nejde o veřejnou informaci. Nezveřejňují je ani Pivovary Staropramen. “Takové akce neorganizujeme pro zisk. Míníme je především jako “dárek” obyvatelům Prahy a Ostravy,” sdělila mluvčí Michaela Tryznová.
Zatímco se tedy pivovary rády pochlubí termíny jejich konání, o nákladech zpravidla mlčí. V Plzeňském Prazdroji je odhadují na milióny korun. “Je to součást komunikace značky. Finančně pak marketinkového rozpočtu. V jeho rámci jde ale jen o zlomek sum, vynakládaných na podporu prodeje,” uvádí mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin.
Často se přitom dbá i na spojení značky a pivovaru s regionem. Typické to je nejen pro Bernard nebo Budvar, spojující svou značku Budweiser s městem, ale i třeba Prazdroj. Ten tyto akce pořádá nejen v Plzni, ale i ve Velkých Popovicích a Nošovicích, kde má závody.
Pivní akce ale nejsou jen výsadou silných značek. Malé pivovary s výstavem do 200 tisíc hektolitrů jich letos uspořádají více než sto. Jen Pivovar Černá Hora přes třicet. Jeho spolumajitel a prezident Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiří Fusek odhaduje, že by je mohlo letos v Česku navštívit až milión lidí. Přestože pivovary na nich zpravidla nevydělají, pokládá je za účelnou formu reklamy a zviditelnění se.

Hospodářské noviny, 31.5.2005, autor: Zdeněk Zuntych

×

ČRo vypíše tendr na reklamní časy

Starší článek

Media Marketing Services převezme zastupování 11 rádií RIM

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více