ČRo vypíše tendr na reklamní časy

30. 5. 2005 18:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Český rozhlas vypíše nové výběrové řízení na prodej reklamního času inzerentům do několika týdnů. Informoval o tom René Zavoral z Českého rozhlasu. „K přípravě a vedení nového otevřeného řízení bude významně posíleno právní zajištění celého řízení,“ uvedl Zavoral. Původní tendr vypsaný v dubnu rozhlas zrušil.
V současné době se připravuje nová zadávací dokumentace. Podle prvního tendru měla být nová smlouva na léta 2006 až 2009 a cena zakázky činila 40 milionů korun. Bližší podobu podmínek nového tendru Zavoral nesdělil. Původní podmínky se staly terčem kritiky některých mediálních zastupitelství, podle nichž zvýhodňovaly určité firmy, zejména současného prodejce reklamního času, společnost ARBOmedia.
Nelíbilo se jim to, že uchazeč o čtyřicetimilionovou zakázku nesměl být majetkově propojen s žádnou soukromou rozhlasovou stanicí. Jednou z podmínek byla i výše obratu reklamy, kterou uchazeč zajistil v televizi a rozhlase v předchozích třech letech.
„Generální ředitel ČRo Václav Kasík shledal, že v zadávacích podmínkách došlo k formálnímu pochybení, které by pravděpodobně vedlo ke zrušení otevřeného řízení ze strany orgánu dohledu,“ uvedl Zavoral. Hlavním důvodem zrušení tendru zřejmě byla právě podmínka uvést obrat prodané reklamy. Podmínka je v rozporu s výkladem zákona, který vyplývá z uveřejněných rozhodnutí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže, jenž je pověřen dohledem nad zadáváním veřejných zakázek, uvedl Zavoral.
Se současnou společností ARBOmedia rozhlas spolupracuje od ledna 2000. V roce 2003 činil příjem rozhlasu z reklamy 55,1 milionu korun, což bylo o tři procenta méně, než původně rozhlas plánoval; údaj za loňský rok zatím není znám.
Výběrové řízení na prodej reklamního času na léta 2006 až 2010 vyhlásila i Česká televize, termín pro podání přihlášek do tendru končí 22. června.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.