Středí a především východní Evropa stále nabízí to, čeho se světovým pivovarům na západních trzích nedostává – celkový růst trhu. Na to nedávno zareagoval SABMiller (SM) a rozhodl se postupně ve třech krocích koupit slovenský pivovar Topvar, sídlící v Topolčanech. Celkem má tato akvizice stát 12 mil. eur a po odkupu podílu menších akcionářů bude mít SABMiller i předkupní právo koupit do 18 měsíců i další akcie a dostat se tak na zhruba 95% podíl ve společnosti. SM si tak kupuje silnou lokální značku a zhruba 569 tis. hektolitrů ročně. Velcí světoví hráči se tak obracejí k východní Evropě, kde trh vykazuje slibný potenciál. Především ruský trh, na rozdíl od západních zemí, roste více než 5% ročním tempem, je pátým největším na světě a nejrychleji rostoucím od roku 1996.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?