Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

CNN: stanice, která informuje prezidenty i vyslance Boha

Redakce MAM30. 5. 2005

„Každé ráno si ve Vatikánu zapneme CNN, abychom věděli, za co se dneska modlit.“ Takto zhodnotil před časem roli CNN jeden z vatikánských arcibiskupů. Televizní stanice CNN se totiž během 25 let své existence stala informační autoritou srovnatelnou s tiskovými agenturami se stoletou tradicí. Když začala 1. června 1980 ze suterénu jednoho georgijského venkovského klubu nabízet nepřetržité televizní zpravodajství, životaschopnosti nápadu Teda Turnera nevěřil téměř nikdo.
Turner přitom nalezl neuvěřitelně prázdné místo. Na počátku 80. let se na americkém trhu objevila spousta nezávislých stanic, které musely divákům nabídnout zpravodajství a na straně druhé na toto neměly kapacity. Turnerova CNN jim na rozdíl od zavedených televizí zpravodajské informace i s obrázky poskytla. Na červené třípísmenné logo v rohu obrazovky se pak rychle začaly lepit inzerenti, především ti, kteří nabízeli něco pro cestující a dobře informované jedince. Cestovní kanceláře, aerolinie, sítě hotelů i výrobci luxusního zboží. Z původně šíleného nápadu se stal projekt, jenž si rychle vydobyl uznání i prestižní sídlo v mrakodrapu v georgijské Atlantě.
Nejslavnější studio CNN nicméně není v Atlantě, ale v Bagdádu. V roce 1991 se jí podařil skutečný průlom do povědomí diváků. Tři zaměstnanci, Peter Arnett, Bernard Shaw a John Holliman, totiž předvečer operace Pouští bouře odmítli doporučení americké armády k vyklizení bagdádských pozic a v apartmá hotelu Rašíd byli jedinými západními svědky příletu raket typu Pershing. Toho večera si CNN přímo naladilo více než 11 milionů domácností, další stamiliony diváků sledovali CNN skrz svou lokální televizi, které vysílání CNN přebíraly. „Zeptejte se CNN, kde ta střela dopadla!“ přikazoval šéf CIA Webster svým podřízeným, když Saddám Husajn reagoval na útoky použitím raket Scud. Ani prezident Bush nezakrýval, že CNN má lepší informace než jeho lidé.
Obrovský úspěch na počátku devadesátých let pak Turnerovi umožnil věnovat se budování značky. CNN se tak stala stanicí spojenou se jmény jako již zmíněný zpravodaj Peter Arnett, nebo moderátoři Larry King a Lou Dobbs vzorem seriózní žurnalistiky.
Současná pozice CNN už je poněkud horší. Tlak konkurence – především Murdochovy Fox News – je proti konci minulého století daleko intenzivnější. Současný vlastník Time Warner musel zrušit sportovní variantu CNNSI i ekonomickou CNNfn. Trvalý propad zájmu veřejnosti o zpravodajství navíc neodvrátily ani nové hvězdy jako Christiane Amanpourová nebo Paula Zahnová.
V současnosti CNN zajišťuje čtyřmi tisíci zaměstnanci pracujících v 37 pobočkách (11 ve Spojených státech) program, který si může naladit zhruba 88 milionů amerických domácností. Ačkoliv se CNN chlubí velmi vzdělaným a bohatým obecenstvem (téměř polovina diváků starších 18 let má bakalářský titul, více než polovina vydělává více než 60.000 dolarů ročně), její hospodářské výsledky v posledních letech stagnují.
Za rok 2004 ohlásila společnost tržby 877 milionů USD, což je pouze o milion více než v roce předchozím. Zakladatel Ted Turner v roce 2003 ze společnosti odešel.

Zavřít reklamu

Náklad denního tisku ve světě stoupl za pět let o 4,8 procenta

Starší článek

Zpravodajské televize: v současnosti nic neobvyklého

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Active

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.