Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Řetězec Edeka stáhl reklamní letáky se symboly komunismu

Redakce MAM26. 5. 2005

Obchodní řetězec Edeka přestal používat kontroverzní reklamní letáky se symboly a hesly připomínajícími minulý režim, za které nedávno sklidil kritiku některých zákazníků a vysloužil si i trestní oznámení pro propagaci komunismu. Společnost CS Edeka provozuje síť 38 supermarketů na severu a východě Čech.
“Letáky jsme již stáhli a vrátili jsme se k nekonfliktní a produktově zaměřené reklamě. Naším záměrem nebylo nikoho provokovat. Pokud se někoho letáky dotkly, tak se mu omlouváme,” řekl ředitel společnosti CS Edeka Petr Sýkora.
Na letácích řetězce Edeka se podle televize Nova v polovině května objevila například rudá hvězda, srpy, kladiva, pionýr nebo milicionář, případně hesla typu “Vždy připraven” nebo “spartakiáda nízkých cen”.
“Já si myslím, že je to totéž, jako kdyby tam byl hákový kříž a jednotky Hitlerjugend,” řekl televizi Nova Jan Staněk, který se rozhodl na řetězec podat trestní oznámení pro propagaci komunismu.
Podle Sýkory komunistická tématika na reklamních letácích měla v lidech vyvolat vzpomínky na tehdejší nízké ceny, s nimiž se řetězec chtěl srovnávat. “Kampaň se však bohužel u některých lidí nesetkala s pochopením a pojali to jako provokaci, takže jsme od těchto dobových námětů upustili,” uvedl Sýkora.
Reklamními letáky s komunistickou tématikou nyní podle Novy prošetřuje policie jako údajnou propagaci hnutí směřujícího k potlačení práv člověka. “Ve věci bylo informováno i státní zastupitelství,” řekl televizi policista z Policie ČR v Rokytnici nad Jizerou.

×

Novinářskou cenu za rok 2004 získala Sabina Slonková

Starší článek

EK rozjíždí televizní kampaň proti kouření v celé unii

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více