Řetězec Edeka stáhl reklamní letáky se symboly komunismu

26. 5. 2005 17:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Obchodní řetězec Edeka přestal používat kontroverzní reklamní letáky se symboly a hesly připomínajícími minulý režim, za které nedávno sklidil kritiku některých zákazníků a vysloužil si i trestní oznámení pro propagaci komunismu. Společnost CS Edeka provozuje síť 38 supermarketů na severu a východě Čech.
„Letáky jsme již stáhli a vrátili jsme se k nekonfliktní a produktově zaměřené reklamě. Naším záměrem nebylo nikoho provokovat. Pokud se někoho letáky dotkly, tak se mu omlouváme,“ řekl ředitel společnosti CS Edeka Petr Sýkora.
Na letácích řetězce Edeka se podle televize Nova v polovině května objevila například rudá hvězda, srpy, kladiva, pionýr nebo milicionář, případně hesla typu „Vždy připraven“ nebo „spartakiáda nízkých cen“.
„Já si myslím, že je to totéž, jako kdyby tam byl hákový kříž a jednotky Hitlerjugend,“ řekl televizi Nova Jan Staněk, který se rozhodl na řetězec podat trestní oznámení pro propagaci komunismu.
Podle Sýkory komunistická tématika na reklamních letácích měla v lidech vyvolat vzpomínky na tehdejší nízké ceny, s nimiž se řetězec chtěl srovnávat. „Kampaň se však bohužel u některých lidí nesetkala s pochopením a pojali to jako provokaci, takže jsme od těchto dobových námětů upustili,“ uvedl Sýkora.
Reklamními letáky s komunistickou tématikou nyní podle Novy prošetřuje policie jako údajnou propagaci hnutí směřujícího k potlačení práv člověka. „Ve věci bylo informováno i státní zastupitelství,“ řekl televizi policista z Policie ČR v Rokytnici nad Jizerou.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.