Obyvatelé Finska berou útokem většinu obchodů s hygienickými potřebami a cíl jejich nákupu je většinou stejný – předzásobit se toaletním papírem. V papírenském odvětví totiž panují spory mezi zaměstnanci a zaměstnavateli a lidé se obávají, že v nejbližší době toaletní papír dojde.
„Hned jak přijde, mizí z regálů celé balíky. Nejdřív ty největší,“ přiblížil situaci ve finských obchodech manažer jedné z prodejen v centru Helsinek. Češi znají podobnou situaci ještě z dob socialismu, kdy regály na toaletní papír v obchodech čas od času zely prázdnotou.
Výrobci papíru si 18. května vynutili čtyřtýdenní odstávku, které předcházela dvoudenní stávka zaměstnanců. Odvětví výroby papíru je ve Finsku klíčovým vývozním sektorem, jeho zástupci ale nyní plánují, že papírny poběží i v některých volných dnech, a že budou najímat pracovní sílu i z jiných odvětví.
Zatím poslední kolo rozhovorů mezi zaměstnanci a jejich zaměstnavateli se konalo včera, avšak bez jasného výsledku. Výluky v papírnách tedy zřejmě budou pokračovat až do pondělí, kdy by se měly rozhovory obnovit.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?