Americká vydavatelská společnost The New York Times má v úmyslu propustit zhruba 190 lidí, což jsou asi dvě procenta její pracovní síly. Propouštění se nevyhne ani samotnému listu The New York Times, který je součástí skupiny a platí za její vlajkový produkt.
Odvětví vydávání novin prochází ve Spojených státech útlumem. Jeho příčinou je především rozvoj elektronických médií, což s sebou přináší pokles zájmů o tištěná periodika. Ruku v ruce s tím pak jdou i nižší příjmy za prodej reklamy.
Zhruba dvě třetiny propuštěných budou právě z listu The New York Times; jen ze zpravodajského sálu odejde 24 lidí. Zde má podnik v úmyslu zahájit jednání o dobrovolném odchodu, avšak v ostatních případech již půjde o kombinaci dobrovolného i nuceného odchodu.
Skupina The New York Times vydává také periodika The Boston Globe anebo Worcester Telegram & Gazette. Podnik začne se snižováním počtu zaměstnanců zřejmě v srpnu, chce ale postupovat opatrně, aby nepřišla o nejkvalitnější novináře, píše se v zprávě firmy.
Společnost před měsícem oznámila, že tržby v divizích The Times a The Boston Globe byly v prvním čtvrtletí stejné či mírně nižší než před rokem. Důvodem prý byl nižší zájem o reklamu mezi bankami a telekomunikačními podniky. Čistý zisk podniku klesl na 43,2 milionu z předchozích 58,4 milionu dolarů.
Skupina The New York Times naposledy sáhla k výraznému propouštění v dubnu 2001, kdy se rozhodla propustit zhruba devět procent zaměstnanců. To bylo asi 1200 lidí. V té době se snižoval zájem o reklamu hlavně v důsledku splasknutí takzvané internetové bubliny.
The New York Times vlastní i noviny The International Herald Tribune, 15 menších regionálních novin a osm televizních stanic. V poslední době podnik převzal rovněž firmu About Inc, což je síť stránek, na nichž jsou on-line informace pro spotřebitele. Podnik za About Inc zaplatil asi 410 milionů dolarů (zhruba 9,9 miliardy Kč) v hotovosti, uvedla agentura AP.
Akcie vydavatele The New York Times se nyní prodávají za méně než 32 dolarů a jsou na spodní hranici pásma za poslední rok. V něm se cena pohybovala od 31,58 do 47,27 USD.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).