Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Češi letos budou méně utrácet a více spořit

Redakce MAM26. 5. 2005

Češi předpokládají, že letos budou méně utrácet a více spořit, vyplývá z evropské studie Barometr Cetelem. V ČR by měly podle průzkumu v tomto roce klesnout výdaje domácností na nákup spotřebního zboží. Téměř každý druhý český spotřebitel chce zvýšit své úspory, růst výdajů preferuje třetina dotázaných. V evropském měřítku převyšují očekávané úspory zamýšlené výdaje o dvě procenta.
Spotřebitelské nadšení panuje podle průzkumu v Maďarsku, kde více než polovina obyvatelstva si přeje zvýšit své výdaje na spotřebu. Podobně je tomu i v Itálii, spotřebitelský optimismus je také v Rusku a ve Španělsku. Vyvážené preference výdajů a úspor mají Francouzi a Poláci.
Reálné riziko poklesu spotřeby je vedle ČR také ve Velké Británii, kde nárůst úspor očekává 56 procent respondentů. Nevyhnutelné se zdá být zpomalení spotřeby v Německu. Předpoklady ohledně budoucí spotřeby tam jsou nejpesimističtější z 12 sledovaných evropských zemí. Upřednostňování úspor je tak podle studie logickým krokem.
Na Slovensku převyšuje podíl lidí dávajících přednost úsporám před spotřebou o 14 procent. “Je to v souladu se spíše pesimistickými prognózami Slováků ohledně vývoje své koupěschopnosti,” uvedla studie.
Nejvíce Čechů (46 procent) plánuje nakupovat v tomto roce služby týkající se volného času a cestování. Spotřebitelé mají zájem také o potřeby pro kutily (30 procent), elektrospotřebiče (28 procent), nábytek (27 procent) a rekonstrukci bydlení (25 procent). Podobně je tomu i v ostatních evropských zemích. Výrazněji více chtějí Češi nakupovat sportovní potřeby (24 procent), zatímco evropský průměr je dvacet procent.
Analytik Patria Finance David Marek míní, že v Česku se letos pravděpodobně zvýší útraty domácností i úspory. Výdaje domácností na spotřebu by se letos měly zvýšit o tři až čtyři procenta. Poměr úspor a disponibilního důchodu se ale podle něj dále mírně sníží. “Jednou z příčin poklesu míry úspor jsou velmi nízké úrokové sazby, které nemotivují k vytváření úspor ve formě termínovaných vkladů,” dodal.
Studie Barometr Cetelem, která slouží jako zdroj informací pro účastníky spotřebitelského trhu, je výsledkem průzkumu spotřebitelů ve 12 evropských státech. Průzkum uskutečnila firma Institut Research International, která se telefonicky dotazovala 8000 respondentů a provedla též 60 osobních rozhovorů.

×

Ředitelem Českého rozhlasu bude dál Kasík

Starší článek

Kabriolety jsou na vzestupu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více