Češi nejraději v médiích sledují lední hokej a fotbal, ženy navíc baví také krasobruslení. Čtvrtina obyvatel, kteří se o sport zajímají alespoň pasivně, nevynechá téměř žádnou příležitost ke sledování ledního hokeje (26 procent), pětina si pak nenechá ujít skoro žádnou možnost sledovat fotbalu (22 procent). Vyplývá to z průzkumu společnosti Factum Invenio, která na přelomu ledna a února oslovila s otázkami zaměřenými na vztah ke sportu 959 občanů České republiky starších 15 let.
Češi, kteří se zajímají o sport, dávají přednost kolektivním sportům (45 procent). Téměř stejně velká skupina obyvatel si mezi individuálními a kolektivními sporty příliš nevybírá (44 procent). Mezi muži a ženami nejsou v tomto ohledu výraznější rozdíly, mladší lidí jednoznačně preferují kolektivní sporty.
Za hokejem a fotbalem následují v žebříčku oblíbenosti motorismus, lyžování a snowboarding, atletika a tenis. Ženy se nejraději dívají na krasobruslení, pak následují hokej, fotbal, lyžování a snowboarding, aerobik a gymnastika.
Nejčastěji sledují Češi sportovní akce v televizi. Přenosy a zpravodajství v rozhlase poslouchá asi pětina Čechů, výrazně častěji jsou to muži. Sledování sportu v rozhlase je častější u obyvatel menších měst a obcí.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).