Češi nejraději sledují hokej a fotbal

25. 5. 2005 08:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi nejraději v médiích sledují lední hokej a fotbal, ženy navíc baví také krasobruslení. Čtvrtina obyvatel, kteří se o sport zajímají alespoň pasivně, nevynechá téměř žádnou příležitost ke sledování ledního hokeje (26 procent), pětina si pak nenechá ujít skoro žádnou možnost sledovat fotbalu (22 procent). Vyplývá to z průzkumu společnosti Factum Invenio, která na přelomu ledna a února oslovila s otázkami zaměřenými na vztah ke sportu 959 občanů České republiky starších 15 let.
Češi, kteří se zajímají o sport, dávají přednost kolektivním sportům (45 procent). Téměř stejně velká skupina obyvatel si mezi individuálními a kolektivními sporty příliš nevybírá (44 procent). Mezi muži a ženami nejsou v tomto ohledu výraznější rozdíly, mladší lidí jednoznačně preferují kolektivní sporty.
Za hokejem a fotbalem následují v žebříčku oblíbenosti motorismus, lyžování a snowboarding, atletika a tenis. Ženy se nejraději dívají na krasobruslení, pak následují hokej, fotbal, lyžování a snowboarding, aerobik a gymnastika.
Nejčastěji sledují Češi sportovní akce v televizi. Přenosy a zpravodajství v rozhlase poslouchá asi pětina Čechů, výrazně častěji jsou to muži. Sledování sportu v rozhlase je častější u obyvatel menších měst a obcí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.