Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Unie vydavatelů: Audit potvrdil výši prodaných nákladů od ABC ČR

Redakce MAM24. 5. 2005

Nezávislý audit výše nákladů pultového prodeje deníků a časopisů potvrdil údaje, které za leden a únor zveřejnila Kancelář ověřování nákladu ABC ČR. Informoval o tom ředitel Unie vydavatelů Jan Šusta. Ze zhruba 130 prověřovaných titulů se údaje o nákladech lišily více než o jedno procento proti ABC ČR v deseti případech v lednu a v 11 případech v únoru.
Audit uskutečnila společnost Vorlíčková & Leitner ve druhé polovině dubna. Na rozdíl od obvyklého ověřování ABC ČR měl auditor přístup i k údajům dvou hlavních distribučních firem PNS a Mediaprint Kapa.
Podle výsledků byl denní prodaný pultový náklad v lednu vyšší u osmi titulů včetně Hospodářských novin (odchylka o 7,78 procenta) a Jihočeských deníků Bohemia (o 3,96 procenta). Například Hospodářských novin se tak v lednu prodalo o 893 kusů více než uváděla ABC. Největší rozdíl audit nalezl u časopisu Businessworld (o 9,5 procenta), což však představuje 49 kusů. Naopak u dvou titulů – The Prague Post a časopis ABC – audit zjistil nižší prodejnost na pultech. V prvém případě byl prodej o 2,3 procenta nižší, ve druhém o 1,3 procenta.
V únoru mělo podle auditu o více než procento vyšší pultový prodej celkem deset titulů, opět včetně HN (odchylka o 7,53 procenta) a Jihočeských deníků Bohemia (o čtyři procenta). Největší rozdíl (o 26,7 procenta) audit nalezl opět u Businessworldu, rozdíl tentokráte představoval 54 výtisků. Nižší prodej na pultech měl opět Prague Post, a to o 6,5 procenta, tedy 24 kusů.
Nezávislý audit pultových prodejů u dvou rozhodujících distributorů byl podle Šusty jednorázovou záležitostí. “Protože potvrdil prodeje, které do ABC ČR nahlásili vydavatelé, není třeba jej v budoucnosti opakovat,” uvedl.
Průzkum unii podle jejího ředitele ale inspiroval k tomu, aby se náklady ověřovaly i u distributorů, a to jednou ročně. Zatím se výsledky ověřovaly dvakrát do roka, ale pouze u vydavatelů. “Ověřování i u distributora by měla provádět ABC ČR,” uvedl.
K ověření nákladů pultového prodeje přistoupila unie poté, co se objevily názory, že údaje jsou zkreslené. Členové unie jsou povinni ověřovat svůj náklad u ABC ČR; týká se to vydavatelství, která sama hlásí tištěný náklad vyšší než 15 000 výtisků nebo prodaný vyšší než 10 000 kusů.

×

Deníky v dubnu nejkritičtější ke Grossovi

Starší článek

Rada opět udělila rozhlasové licence Radiu Twist a Info Radiu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více