Zentiva a Pfizer vedou spor o reklamu na lék

5. 4. 2005 00:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tuzemská farmaceutická jednička, společnost Zentiva, prohrála v Česku první kolo soudního sporu s americkou firmou Pfizer, jež je v oboru největší na světě. Pfizer zažaloval Zentivu za způsob, jímž přesvědčuje lékaře, aby místo určitého amerického originálního léku na cévy předepisovali její levnější generický výrobek. Zentiva se však nevzdává a včera oznámila, že naopak sama podnikne právní kroky vůči Pfizeru.
Zatím soud vydal předběžné opatření, podle něhož musí Zentiva svoji reklamu zastavit, dokud neproběhne standardní soudní řízení.
Zentiva lékaře přesvědčovala, že její preparát je „nejúčinnější dostupnou léčbou“. To Pfizeru vadilo, označil jednání za nekalou soutěž.
„Zentiva podle našeho názoru porušila závazná pravidla nekalé soutěže a porušila v několika ustanoveních zákon o regulaci reklamy. Její reklamní tvrzení o nejúčinnější dostupné léčbě platí o atorvastatinu jakožto o účinné látce, ale zcela jistě neplatí o jejím konkrétním léku,“ uvedl mluvčí českého zastoupení Pfizeru Jiří Tráva, když hájil originální lék své firmy.
Soud zatím konstatoval, že oba přípravky léčí stejným způsobem, protože obsahují stejné účinné látky, a proto vydal předběžné opatření.
„Krok americké společnosti má zřejmě za cíl zkomplikovat rozšíření léku společnosti Zentiva mezi pacienty, protože je až o polovinu levnější,“ říká mluvčí Zentivy Věra Kudynová.
„Na tomto příkladu lze demonstrovat přístup originálních výrobců k cenám léků,“ dodala.
Zentiva, jež vyrábí takzvaná generika, což jsou levnější kopie originálů, označuje postup zástupců společnosti Pfizer za neetický vůči pacientům.
„V krátké době naopak my podnikneme právní kroky proti nekalosoutěžnímu jednání společnosti Pfizer. Za okrajové pro veřejnost v tomto případě považujeme, že americká společnost v České republice postupuje nejenom proti českému, ale i evropskému právu,“ prohlásila včera Kudynová.

Hospodářské noviny, 5.4.2005, autor: Martin Mařík

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.