Začala platit novela zákona o České televizi

1. 4. 2005 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Od prvního dubna platí novela zákona o České televizi. Nové znění zákona ukládá televizi mimo jiné povinnost organizačně oddělit činnosti související s poskytováním veřejné služby v oblasti vysílání od podnikatelských aktivit; pro oba druhy činnosti také povede oddělené účetnictví.
Nově se také upravuje postavení členů Rady České televize. Podle předchozího znění zákona nesměli členové rady zastávat žádné funkce v politických stranách a hnutích, nyní se zákaz rozšířil i na občanská sdružení. Novela také nově určuje výši odměny členům rady, která se bude odvíjet od průměrné mzdy zaměstnanců ČT.
Původně byly také ve hře změny ve způsobu volby členů rady. Vláda navrhovala, aby se o volbu členů dělili poslanci, Senát a premiér. Senát se snažil rozdělit volbu mezi poslance, sebe a prezidenta. Poslanci však nakonec prosadili dosavadní způsob volby, a nové členy rady tak bude nadále volit pouze sněmovna. Tento způsob použije již zřejmě v květnu, kdy končí mandát pěti členům rady z patnácti.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.