Z dětí sledujících televizi rváči?

6. 4. 2005 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Malé děti sledující hodně televizi mají větší pravděpodobnost, že z nich vyrostou rváči. Vyplývá to ze studie amerických vědců, o níž píše server NewScientist.com. Podle autorů za rostoucí počet násilných činů mezi dětmi mohou i kreslené příběhy.
Dřívější studie spojovaly televizi s agresivním chováním zejména u starších dětí a adolescentů. Tým vedený Frederickem Zimmermanem z Washingtonské univerzity v Seattlu se ale zaměřil na skupinu čtyřletých dětí.
Vědci využili už existující data z pozorování 1266 dětí. Výsledky pak srovnávali se zprávami, které jim dodaly matky dětí poté, co děti dosáhly věku mezi šesti až jedenácti lety.
Výsledky ukazují, že čtyřleté děti, které se v průměru na televizi dívaly 3,5 hodiny denně, mají o 25 procent větší šanci, že z nich vyrostou rváči, než ty, které televizní obrazovky nesledovaly vůbec. U dětí, které televizi sledovaly osm hodin denně, je to dokonce až o 200 procent pravděpodobnější, napsal server s odvoláním na časopis Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine.
Studie nezmiňuje typy pořadů, které sledovaná dítka pozorovala, Zimmerman nicméně dodal, že šlo hlavně o kreslené komiksy a videa. „Rodiče by si měli uvědomit, že jen to, že je film určen dětem, ještě neznamená, že je pro děti dobrý, zvláště pro ty čtyřleté,“ dodal.
Zimmerman navrhuje, aby rodiče nenechali na obrazovky vůbec dívat děti mladší dvou let, a u starších pak maximálně dvě hodiny denně.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.