Unilever: Spotřeba zmrzliny po loňském poklesu dál mírně poroste

27. 4. 2005 15:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Spotřeba zmrzliny by měla po loňském poklesu v příštích letech dál mírně růst, odhaduje společnost Unilever. Každý Čech si dá v přepočtu více než pět litrů zmrzliny ročně. Ve vyspělé Evropě je konzumace v průměru vyšší, i když mezi jednotlivými státy jsou velké rozdíly. V Česku je prostor pro růst hlavně u balení zmrzliny po více kusech, a také u kopečkové a točené zmrzliny, řekl Angelo Trocchia, ředitel divize Algida v rámci Unileveru ČR.
Obrat českého trhu se zmrzlinou lze odhadovat asi na pět až šest miliard korun. Spolehlivé údaje jsou o prodeji v obchodní síti, odbyt zmrzliny kopečkové z venkovních prodejních míst lze jen odhadovat. Loni způsobilo pokles trhu nepříznivé počasí, jinak je ale podle Unileveru vcelku stabilní.
V Evropě se nejvíce zmrzliny spořádá v severských státech. Ve Finsku je to 13 a ve Švédsku 11 litrů na osobu ročně. Naproti tomu Ital či Španěl si dá kolem sedmi litrů za rok, Portugalec jen 3,7 litru. Největšími konzumenty jsou ve světě Američané a Australané, dopřejí si přes 20 litrů studeného mlsu na osobu ročně.
Vysoká spotřeba v severských zemích či ve Spojených státech je podle Trocchii dána tím, že tam lidé zmrzlinu hodně konzumují doma, a to celoročně. Populární jsou tam právě větší balení po více kusech zmrzliny. Český spotřebitel naproti tomu například nanuky stále kupuje i domů do mrazáku po jednotlivých kusech.
Zájem lidí v tuzemsku je sezonní a rozhodující část spotřeby se soustřeďuje do letních teplých měsíců. Roste odbyt točené a kopečkové zmrzliny. Její podíl na spotřebě je asi 40procentní. Z celkové konzumace mražených krémů připadá 60 procent na ženy.
Češi jsou poměrně konzervativní, pokud jde o příchutě zmrzlin. Nejoblíbenější je vanilka, jahoda, tvaroh a čokoláda. Například velcí milovníci zmrzliny Italové dávají přednost kombinacím více chutí.
V Česku se projevuje velký tlak obchodních řetězců na ceny zmrzliny, protože domácí spotřebitelé jsou na tento faktor při nákupu hodně citliví. Podle Trocchii se ale do budoucna ceny stabilizují a poroste důraz na kvalitu a vliv na zdraví. „Například v Nizozemsku po tříleté cenové válce na trhu zmrzlin nikdo nebyl spokojený. I spotřebitelé pocítili dopad na kvalitu,“ uvedl. Zmrzliny v tuzemsku přijdou na srovnatelné peníze jako třeba v Polsku či na Slovensku.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.