Seriál Major Zeman se vrátí na Primu

5. 4. 2005 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Konfederaci politických vězňů (KPV) se nelíbí, že se na obrazovce Primy objeví normalizační seriál Třicet případů majora Zemana, a to prý v podobě „krkolomné“ verze Zemana v roli agenta CIA. Proti uvedení kontroverzního seriálu protestovali političtí vězni již loni, tentokrát však upozorňují zejména na jeho údajnou nízkou uměleckou úroveň. Nedomníváme se, že by uvedení seriálu bylo problematické, sdělil zástupce Primy.
„I kdybychom se zřekli v kulturní oblasti požadavku etiky, zůstává nám zde ještě otázka vkusu a ohleduplnosti vůči těm, kteří si zachovali nárok na dobré, krásné a pravdivé umění,“ sdělila předsedkyně KPV Naděžda Kavalírová. Média by podle ní měla působit také výchovně a nedávat vždy přednost „tržním aspektům“.
Mluvčí Primy Jana Malíková sdělila, že televize počítá s uvedením seriálu v květnu letošního roku, vždy jeden díl týdně v pozdních večerních hodinách. Důvodem návratu ale není vznik akční verze majora Zemana, seriál a nový film jsou podle jejích slov dva rozdílné projekty. „Na novém filmu o majoru Zemanovi se nebudeme podílet, nebudeme jej koprodukovat, nemáme s ním nic společného,“ řekla mluvčí Primy Jana Malíková.
Prima vysílala kontroverzní seriál vyrobený v normalizačních letech již loni. Také tehdy političtí vězni protestovali, podle nich je seriál oslavou minulého režimu a jeho represivních složek, které potlačovaly lidská a občanská práva. Podali také jedno z celkem čtyř trestních oznámení na Primu, policie však všechna odložila. Seriálem se loni zabývala také Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která rovněž dospěla k tomu, že Prima vysílací zákon neporušila.
Televize seriál uvede ve stejné podobě jako loni, tedy včetně úvodního upozornění na obrazovce na to, že „některé díly jsou inspirovány skutečnými událostmi, které však nemusejí být vylíčeny v souladu s jejich skutečným průběhem. Odpůrci tehdejšího režimu mohou být záměrně a nepravdivě vykresleni negativně“.
V roce 1999 vysílala seriál na svém prvním programu také Česká televize. Každý díl byl však součástí čtvrtečních komponovaných večerů. Jednotlivým částem předcházel krátký filmový sestřih dobových týdeníků, na ně pak navazoval třicetiminutový dokument vztahující se k tématům dílů a zhruba jednou měsíčně i beseda odborníků.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.