Růst trhu motocyklů se zastavil,

18. 4. 2005 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prodejci nových motocyklů v prvním čtvrtletí nezopakovali pětinový růst odbytu ze stejného období loňského roku. Češi si v prvním čtvrtletí zaregistrovali 1506 nových motocyklů, což je zhruba stejně jako loni. Dovoz ojetých motorek se ve stejném období zvýšil téměř o 14 procent na 1243 strojů, uvedlo Sdružení automobilového průmyslu na internetu.
Podle prodejců závisí odbyt v prvních měsících roku mimo jiné na počasí. Například výrobce motocyklů Kentoya podle mluvčí Kateřiny Kubíčkové zvýšil s nástupem teplých slunečných dní prodej proti zimním měsícům o 300 procent. Hlavní nápor kupců přichází na jaře zhruba od půlky března a trvá do poloviny června.
Nejprodávanější byla Yamaha, která proti loňsku zvýšila počet registrací o téměř šest procent na 179 motocyklů. Honda si přes více než třetinový pokles na 138 strojů udržela druhou pozici a třetí skončila Suzuki se čtvrtinovým růstem na 117 registrovaných motocyklů. Tuzemská Jawa, která v pololetí končí v ČR prodej legendární třistapadesátky, prodala 26 motocyklů a skončila na 15. místě.
Nejlépe se prodávaly mopedy, se kterými odjelo 627 zákazníků, 260 koupených motocyklů mělo objem motoru do 50 ccm a zbylé stroje tvořily „velké“ motocykly. Vedle toho majitelé zaregistrovali 44 nových tří a čtyřkolek a 11 sněžných skútrů. Vedle mopedů měli lidé největší zájem o skútry, kterých se prodalo 259, dále o cestovní stroje (212) a endura (127).
„V prodejích motocyklů a mopedů na českém trhu je po období růstu podílu kategorie nad 50 ccm patrný trend v opětovném zvyšování podílu prodejů v kategorii do 50 ccm,“ uvedl ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
Zákazníci si na trhu mohli vybírat ze 73 značek. V minulém roce to bylo o 13 značek méně. Noví zástupci pochází ve většině případů z Asie.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.