TITULEK: Rapový product placement
Americký řetězec McDonald’s hodlá platit raperům za umístění slov „Big Mac“ do jejich písní. Netradiční nabídku má na svědomí agentura Maven Strategies. Kreativní zapracování Big Macu je na samotných interpretech, nicméně je více než zřejmé, že finální podoba písně bude muset projít schválením marketingu firmy. Namísto jednorázových poplatků bude interpretům zaplacena částka mezi 1až 5 dolary pokaždé, kdy se rap se jménem nejslavnějšího sendviče od McDonald’s objeví v éteru. Podle odhadů by se mohl úspěšný song hrát až 350tisíckrát. Řetězec však za to sklidil kritiku, protože rap a hip hop je populární především mezi před- a pubertální mládeží, kde se většina firem zavazuje k omezení reklamy na nezdravé či kaloricky velmi hodnotné potraviny.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).