Paroubek chce kvůli pořadu ČT Bez obalu hovořit s členy RRTV

19. 4. 2005 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Místopředseda ČSSD a ministr pro místní rozvoj Jiří Paroubek se chce sejít s lidmi nominovanými jeho stranou do Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) a hovořit s nimi o tom, zda média ČSSD nepoškozují. Výhrady má především k pořadům České televize Bez obalu a Budování státu. „To je na hranici politické pornografie,“ zhodnotil pořady v rozhovoru v BBC.
Členů rady se chce ptát, „zda je možné takto jednostranně informovat o představitelích jedné politické strany“. „Já si myslím, že ti lidé (členové RRTV) by měli konat sami. Buď se na ty pořady nedívají, nebo tomu nerozumím,“ řekl Paroubek v BBC. Sociální demokracie nominovala do třináctičlenné RRTV Petra Pospíchala, který je jejím předsedou, Katarínu Vaculíkovou, Václava Žáka, Evu Kantůrkovou a Jana Kostrhuna.
Mediální rada veškeré pořady monitoruje, analyzuje však pouze vybrané, sdělil šéf rady Pospíchal s tím, že rada je připravena se podrobně zabývat jakýmikoli podněty. Je podle něj pochopitelné, že za současné vypjaté politické situace reagují politické strany na informace médií mnohem citlivěji.
Mluvčí ČT Martin Krafl upozornil, že Budování státu je satirický pořad, a tak je k němu potřeba přistupovat. Politickou vyváženost zpravodajských a publicistických pořadů pak každé čtvrtletí posuzuje nezávislá analýza společnosti InnoVatio, která protežování některé politické strany nikdy neprokázala, řekl Krafl. Analýza je volně přístupná na internetových stránkách ČT.
Dále chce Paroubek iniciovat nový tiskový zákon, který by umožnil ochranu „občana politika“ před nepravdivými informacemi médií. Zákon by předpokládal i vznik takzvaného tiskového soudu, který by případy řešil. Podobně to funguje například v Rakousku, uvedl Paroubek. Mimo jiné i těmito kroky chce vylepšit obraz sociální demokracie, v níž má mediální problematiku na starosti. Obavu z toho, že jeho návrhy obraz ČSSD v médiích zhorší, nemá. Horší to podle něj už být nemůže.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.