Hudební stanice Óčko, která vysílá prostřednictvím satelitních a kabelových sítí, se chce zapojit do elektronického měření sledovanosti za pomoci peoplemetrů. Informoval o tom obchodní ředitel Óčka Pavel Pšeidl. První výsledky by mohly být za duben, možná květen, uvedl. Televize od toho očekává lepší možnost prodeje reklamního času a plánování kampaní inzerentů.
Óčko hodlá uzavřít smlouvu se společností Mediaresearch, která peoplemetrové měření provádí pro Asociaci televizních organizací. Stala by se tak první satelitní či kabelovou televizí v Česku, která by peoplemetry používala. Elektronické měření nyní zkoumá pouze sledovanost čtyř pozemních celoplošných programů ČT1, ČT2, Nova a Prima.
Óčko si podle Pšeidla nechá na rozdíl od celoplošných programů zasílat jen částečný výstup z měření v podobě údajů za celý měsíc, nikoli tedy v tak podrobné struktuře jako celostátní stanice vysílající přes pozemní vysílače. Důvodem je divácká základna Óčka, která je nižší než u programů ČT, Novy a Primy, ale také finanční náročnost peoplemetrového měření. To může zájemce vyjít až na miliony korun ročně.
Satelitní a kabelové stanice proto pro svá data o sledovanosti využívají spíše dotazníkových sociologických průzkumů. Loni mohly využít i měření za pomoci audiometrů společnosti GfK, tedy jakýchsi náramkových digitálních hodinek rozpoznávajících televizní programy.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).