Óčko se chce zapojit do peoplemetrového měření sledovanosti

29. 4. 2005 15:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hudební stanice Óčko, která vysílá prostřednictvím satelitních a kabelových sítí, se chce zapojit do elektronického měření sledovanosti za pomoci peoplemetrů. Informoval o tom obchodní ředitel Óčka Pavel Pšeidl. První výsledky by mohly být za duben, možná květen, uvedl. Televize od toho očekává lepší možnost prodeje reklamního času a plánování kampaní inzerentů.
Óčko hodlá uzavřít smlouvu se společností Mediaresearch, která peoplemetrové měření provádí pro Asociaci televizních organizací. Stala by se tak první satelitní či kabelovou televizí v Česku, která by peoplemetry používala. Elektronické měření nyní zkoumá pouze sledovanost čtyř pozemních celoplošných programů ČT1, ČT2, Nova a Prima.
Óčko si podle Pšeidla nechá na rozdíl od celoplošných programů zasílat jen částečný výstup z měření v podobě údajů za celý měsíc, nikoli tedy v tak podrobné struktuře jako celostátní stanice vysílající přes pozemní vysílače. Důvodem je divácká základna Óčka, která je nižší než u programů ČT, Novy a Primy, ale také finanční náročnost peoplemetrového měření. To může zájemce vyjít až na miliony korun ročně.
Satelitní a kabelové stanice proto pro svá data o sledovanosti využívají spíše dotazníkových sociologických průzkumů. Loni mohly využít i měření za pomoci audiometrů společnosti GfK, tedy jakýchsi náramkových digitálních hodinek rozpoznávajících televizní programy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.