Nova bude měnit manželky

11. 4. 2005 00:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Po loňské nezdařené reality show Milionový pár sází letos Nova na jistotu a od britské nezávislé produkční společnosti RDF Media koupila formát Wife Swap (Výměna manželek). Bude se jednat o jedno z hlavních lákadel podzimního schématu na nejsledovanější televizní stanici.
Princip této „reality show“ není postaven na soutěži, půjde spíše o atraktivní sondu do českých domácností. Pořad, který trvá včetně reklam asi 60 minut, předpokládá výměnu manželek ve dvou domácnostech na deset dní.
Prvních pět dní musí žena dodržovat pravidla hostitelské rodiny v oblasti pečování o děti, nakupování nebo domácích prací, zbylých pět dní vede domácnost po svém. Média vždy poznamenávají, že výměna se netýká ložnic. Televize Nova v současné době ve svém programu prostřednictvím upoutávek v hlavním vysílacím čase anoncuje, aby se případné uchazečky na výměnu hlásily už nyní.

MEZITITULEK: Reality? Spíše docu-soap
Vhodnější než reality show je pro Wife Swap pojmenování docu-soap. Jedná se o jeden z nejnovějších televizních formátů, jehož ambicí je zaznamenat člověka v jeho každodenním prostředí. Při prezentaci je důležité využití narativního kódu podobně, jako je tomu u filmu.
Formát se poprvé vysílal v roce 2003 na britském kanálu Channel 4 a nyní tam běží již čtvrtá série. Od září loňského roku má v programové nabídce tuto show také jedna z nejsledovanějších amerických televizí ABC, ale program již viděli i diváci nizozemské RTL 4, maďarské RTL Klub, rakouské ATV-Plus, německé RTL 2 a od loňského září také slovenské televize Markíza. Wife Swap zaznamenává všude ve světě úspěch, například RTL 2 dosahovala v čase vysílání ve velmi konkurenčním německém éteru až 20 procent podílu na trhu.
Na Slovensku, které je z hlediska trhu sledovanosti více diverzifikované než Česká republika, patří relace k vůbec nejsledovanějším. Její průměrný rating se pohybuje okolo 24 procent, podíl dokonce kolem 47 procent. Momentálně je tu ze zábavných pořadů úspěšnější pouze Slovensko hledá SuperStar na STV 1 a původní slovenská reality show Mojsejovci, již vysílá také TV Markíza. Formát Wife Swap získal v několika verzích řadu ocenění, jako je britská Bafta za nejlepší reality show, Zlatá růže na festivalu Rose D’Or nebo Zlatá víla za nejlepší reality show na televizním festivalu v Monte Carlu.

MEZITITULEK: Po SuperStar manželky?
Ještě není jasné, na jaký den Nova Wife Swap nasadí, pravděpodobná je neděle, která zůstane po skončení Česko hledá SuperStar volná.
Cílová skupina nové reality se snadno překryje s diváky nedělní SuperStar. Mediální zastoupení TV Nova, Mag Media 99, zatím neposlalo nabídku se sponzoringem reality. Kupříkladu ve Velké Británii je sponzorem tradiční domácí společnost Weetabix s cereálním produktem Alpen original. S internetovou stránkou britského pořadu spojil značku Corsa výrobce automobilů Vauxhall (Opel). Společnost RDF Media již formát inovovala do dalších verzí a nabízí také například Záměnu šéfů.
Podzimní schéma na TV Nova by mělo obsahovat i třetí sérii seriálu Redakce. Naplánování silného podzimu je pro Novu klíčové. Právě v září by totiž televize mohla být přeplněna reklamou. Tomu lze předejít alespoň mírným zvýšením sledovanosti.

Hospodářské noviny, 11.4.2005, autor: Juraj Gerbery

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.