Nejvíce Zlatých štočků si odnáší Leo Burnett

27. 4. 2005 08:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Reklamní agentura Leo Burnett Advertising si odnesla nejvíce nejvyšších ocenění v soutěži o nejlepší inzerát v periodickém tisku Zlatý štoček 2004. Pořadatel soutěže, Unie vydavatelů, předal vítězům ocenění na slavnostním večeru v pražském klubu Abaton. Oznámeni byli také vítězové soutěže o nejlepší internetovou reklamu v loňském roce.
Z deseti hodnocených kategorií si Leo Burnett připsal Zlatý štoček třikrát.V kategorii finance uspěl inzerát Leo Burnett pro Raiffeisenbank s názvem Citylight. Také v kategorii telekomunikace bodovala tato agentura, tentokrát s kampaní Balíky pro Eurotel. Konečně třetí nejvyšší ocenění zaznamenala v kategorii nadačních inzerátů za práci pro Nadaci na ochranu zvířat.
Ve srovnání s loňským ročníkem jde o změnu. Tehdy totiž soutěž opanovala agentura Euro RSCG s celkem čtyřmi Zlatými štočky. Letošní ročník byl vyrovnanější, v dalších soutěžních kategoriích už bodovaly agentury pouze jednotlivě a žádná z nich si tak neodnesla více než jeden Zlatý štoček.
Zlatý štoček v kategorii motorismus byl udělen dvakrát: získaly jej agentura Scholz & Friends (Audi 6) a Fabrika (Hyundai). V kategorii bydlení uspěla agentura IDMZ (Wienerberger), v sektoru léčiv Young & Rubicam (Pfizer), v domácí elektronice Comtech Group (LG Electronics), v drogerii a kosmetice MARK/BBDO (Zentiva), v potravinách Euro RSCG (Povltavské mlékárny) a v kategorii ostatní rmg:connect (IKEA).
Porota posoudila celkem 374 jednotlivých inzerátů. Hlavními kritérii hodnocení byly zejména branding (schopnost diváků rozpoznat inzerovanou značku), poutavost, zájem, srozumitelnost, významnost sdělení, novost informace, důvěryhodnost, zapamatovatelnost a odlišnost. Kritéria vycházejí ze závěrů výzkumu účinnosti tiskové reklamy realizovaného agenturou MillwardBrown v roce 2003.
V soutěži o nejlepší internetovou reklamu i.Reklama 2004 uspěly agentury Scholz Friends (Audi 6), Leo Burnett Advertising (Eurotel), Young & Rubicam (Citibank), Green Water (Beiersdorf) a rmg:connect (Olympus).
Posuzováno bylo celkem 84 jednotlivých internetových reklam, soutěžilo se v  kategoriích informační a komunikační technologie, finance, motorismus, rychloobrátkové zboží a ostatní.

-mav-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.