Nejvíce velkoprodejen v loňském roce v České republice provozoval maloobchodní řetězec Ahold, který disponoval 231 supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova. Naopak poslední dvě příčky mezi 15 maloobchodními řetězci podle průzkumu společnosti ACNielsen loni obsadily společnosti Globus a Carrefour, které v tuzemsku mají po deseti prodejnách.
Druhé místo z hlediska počtu prodejen loni podle ACNielsen připadlo diskontnímu řetězci Penny Market, jenž v ČR měl 152 obchodů. Na třetí pozici v závěru loňského roku skončil se 111 prodejnami obchodní řetězec Plus Diskont, za nímž následovala Delvita – 97 prodejen, Julius Meinl – 88 prodejen) a Lidl – 87 prodejen.
Desítka největších tuzemských obchodních řetězců v loňském roce po několika letech útlumu téměř zdvojnásobila tempo růstu tržeb. Obrat těchto velkoprodejen podle předběžných výsledků Incoma Research meziročně vzrostl o 20,1 miliardy na 221,5 miliardy korun.
První dvě pozice loňského žebříčku firem s největšími tržbami patří stejně jako v předchozím roce řetězci Makro a společnosti Ahold. Na třetím místě zůstala skupina Schwarz, která má v Česku síť prodejen Kaufland a Lidl.*
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).