Nejvíce prodejen měl loni v ČR Ahold

4. 4. 2005 10:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejvíce velkoprodejen v loňském roce v České republice provozoval maloobchodní řetězec Ahold, který disponoval 231 supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova. Naopak poslední dvě příčky mezi 15 maloobchodními řetězci podle průzkumu společnosti ACNielsen loni obsadily společnosti Globus a Carrefour, které v tuzemsku mají po deseti prodejnách.
Druhé místo z hlediska počtu prodejen loni podle ACNielsen připadlo diskontnímu řetězci Penny Market, jenž v ČR měl 152 obchodů. Na třetí pozici v závěru loňského roku skončil se 111 prodejnami obchodní řetězec Plus Diskont, za nímž následovala Delvita – 97 prodejen, Julius Meinl – 88 prodejen) a Lidl – 87 prodejen.
Desítka největších tuzemských obchodních řetězců v loňském roce po několika letech útlumu téměř zdvojnásobila tempo růstu tržeb. Obrat těchto velkoprodejen podle předběžných výsledků Incoma Research meziročně vzrostl o 20,1 miliardy na 221,5 miliardy korun.
První dvě pozice loňského žebříčku firem s největšími tržbami patří stejně jako v předchozím roce řetězci Makro a společnosti Ahold. Na třetím místě zůstala skupina Schwarz, která má v Česku síť prodejen Kaufland a Lidl.*

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.