Národní cenu za design obdržela Octavia Combi a manuál stylu Brna

7. 4. 2005 13:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Národní cenu za produktový design letos získal tým designérů společnosti Škoda Auto za vůz Škoda Octavia Combi. Národní cenu za grafický design 2005 obdržela Věra Marešová za manuál jednotného vizuálního stylu města Brna. Výsledky v Praze zveřejnilo pořádající Design centrum České republiky. Ocenění získalo dalších 23 prací ze 113 přihlášených.
U vozu Škoda Octavia Combi porota vyzdvihla dominantní znaky karoserie a její dlouhé měkké křivky. Marešová porotu oslovila souborem tiskovin, prezentačních brožur či vizuálním orientačním systémem v exteriéru města i interiéru magistrátních budov Brna.
V rámci letošního ročníku soutěže obdrželo 14 prací cenu Dobrý design a devět prací cenu Vynikající design. Cenu Dobrý design získala například publikace Česká architektura a její přísnost Mikuláše Macháčka ze Studia Najbrt, drtič potravinových odpadků Miroslava Zvonka a Ladislava Křenka či polohovatelné transportní křeslo Jiřího Španihela. Mezi oceněnými soutěže Vynikající výrobek byl například Kryštof Nosál za nové tvary rukojetí šroubováků či Jan Kolář za jednotný vizuální styl města Pardubice.
Cenu za významný přínos k rozvoji designu dostal Jiří Rathouský, Mezinárodní cenu Design Prestige a cenu za propagaci designu získal Alan Záruba.
Ocenění rovněž převzali soutěžící přehlídky Český interiér. Hlavní cenu porota udělila architektům Bohumilu Brůžovi a Jaroslavu Marešovi za showroom výpočetní techniky Apple centra v Brně.
Soutěž je součástí vládního programu Národní politika podpory jakosti. Zájemci budou moci oceněné výrobky spatřit v galerii Design centra v Jungmannově 30 v Praze. Výstava potrvá do 10. června.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.