Mix představil ghetta

19. 4. 2005 17:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nezkrácená verze textu, který vyšel v Marketing & Media číslo 16.

Prostřednictvím netradiční kombinace venkovní reklamy a internetu upozornila společnost Člověk v tísni na problematiku ghett.

Vznik a fungování sociálně a ekonomicky vyloučených společenství lidí představila v nedávné charitativní kampani Likviduj! www.ceskaghetta.cz společnost Člověk v tísni, která vsadila na sedmdesátku bigboardů společnosti BigBoard odkazujících na webové stránky projektu.
„Venkovní reklama tak plní roli samostatného zážitkového prvku a zároveň agresivnější formou zve publikum na internet, kde se prostřednictvím tematické interaktivní hry mohlo vcítit do života v ghettu,“ hledá odlišnosti ve srovnání s jinými sociálními projekty Martin Šimáček z Člověka v tísni. Vedle dvou nosných médií kampaň zahrnovala i printovou inzerci, komentáře a reportáže v tisku, televizi a rozhlase a nasazení tzv. freemédií. „Připravit kvalitní motiv pro 35 metrů čtverečních plochy trvalo několik měsíců. O to víc nás potěšilo, jak velká je efektivita bigboardů. Kampaň uspěla zejména díky nim,“ je přesvědčen Martin Šimáček.
Působení venkovních ploch s motivem útěku z ghetta zvýrazněným červenou barvou vytváří podle ředitele BigBoard Marka Pekárka na konzumenta sdělení opakovaný tlak k návštěvě webu. „Vybrané plochy cílily na skupinu spíše lépe společensky situovaných osob do 45 let. Záměrně jsme po dohodě zvolili také výlep v zimních měsících, kdy bylo možno ve večerních hodinách zvýraznit motivy osvětlením,“ všímá si důležitých technických momentů akce Marek Pekárek.

Statistika:
Úvodní nástup sledovanosti internetových stránek v období od 2. do 7. února (5. a 6. jsou víkendové dny s přirozeným poklesem návštěvnosti stránek) je způsobena zejména silnou inzercí v tištěných médiích (MF Dnes, LN a HN).
Pokles sledovanosti (období 8. až 14. února) se zastavil v okamžiku výlepu motivů na bigboardové plochy. Tato skutečnost se projevila v prudkém nárůstu sledovanosti internetových stránek v období od 15. do 18. února. Vrchol sledovanosti (1056 unikátních návštěvníků za den) byl dosažen 21. února, kdy motivy visely na všech cca 70 místech po celé ČR. Kampaň byla podpořena také komponovanou reportáží připravenou pro Dobré ráno České televize. Rekordně vysoká návštěvnost webu byla udržena po celý týden od 21. do 25. února. Po další průběžné podpoře ze strany tiskové a internetové inzerce a reportáží v ČT autoři kampaně došli k závěru, že silnou odezvu je nutné přičíst multiplikačnímu efektu synergického a dlouhodobého působení v různých mediálních kanálech. Kampaň dorazila také do regionů a začala o ní informovat místní média. Dominantní role v získávání publika však zůstala na straně venkovní reklamy.

-sch-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.