Los Angles Times získal Pulitzerovu cenu

5. 4. 2005 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Deník Los Angeles Times získal letošní Pulitzerovu cenu za službu veřejnosti, a to za sérii článků o lékařských problémech a rasové nespravedlnosti ve velkých veřejných nemocnicích. Stejný list dostal i cenu v kategorii mezinárodního zpravodajství za články o boji Ruska s terorismem, ruské ekonomice a politickém systému.
Prvenství za mezinárodní zpravodajství sdílel Los Angeles Times s listem Newsday, který si ho vysloužil za zpravodajství z africké Rwandy deset let po genocidě.
Ve zpravodajství specializovaném na vybranou oblast obdržel prestižní cenu The Wall Street Journal díky řadě článků o lidech, kteří přežili rakovinu. Další cenu si deník připsal v kategorii kritiky za filmové recenze.
The New York Times vyhrál v kategorii domácího zpravodajství. Pomohly mu k tomu příběhy o podnikové snaze zakrýt zodpovědnost za fatální neštěstí na železničních přechodech.
Star Ledger, vydávaný v Newarku ve státě New Jersey, má cenu za horkou aktualitu, Willamette Week z Portlandu v Oregonu se pyšní oceněním za investigativní žurnalistiku, Boston Globe za vysvětlující žurnalistiku a Chicago Tribune za články s hlubokým vhledem. Agentura AP si odnesla Pulitzerovu cenu za aktuální fotografii.
Ocenění nesoucí jméno amerického novináře a úspěšného nakladatele maďarského původu Josepha Pulitzera (1847-1911) uděluje Kolumbijská univerzita v New Yorku ve čtrnácti novinářských a sedmi uměleckých kategoriích. Cena obnáší deset tisíc dolarů s výjimkou kategorie služby veřejnosti, která je odměňována jen medailí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.