Lidové noviny vyšly v pondělí v nové grafické podobě; změny se částečně týkají i obsahu deníku. Pozměněná grafika i nové rubriky jsou výsledkem několikaměsíčních příprav. „Změny mají za cíl Lidovky odlišit, zdůraznit jejich vlastní rukopis a jasněji než dosud je profilovat jako seriózní deník,“ sdělil šéfredaktor Lidových novin Veselin Vačkov.
Nový design pochází z dílny grafičky Katji Hösliové, která podle informací mediální skupiny Mafra, pod níž deník patří, spolupracovala i s renomovanými Financial Times a dalšími deníky.
Zároveň se změnami grafiky se částečně promění i obsah. Podle informací Mafry by mělo přibýt zpráv z kultury, každý den bude nyní součástí deníku také stránka věnovaná vědě; rozšíření by se měla dočkat i sobotní Orientace. Každý den pak na čtenáře bude čekat nová speciální příloha.
Lidové noviny patří nyní společně s deníkem Mladí fronta Dnes, internetovým serverem iDnes.cz, rozhlasovými stanicemi Classic FM a Expresradio pod mediální skupinu Mafra. Ta by měla také převzít většinový podíl v hudební kabelové televizi Óčko a své aktivity rozšíří i o vydávání hudebně-společenského časopisu Filter. Podle aktuálních údajů Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR se v únoru prodalo denně 70.420 výtisků, což deník řadí na čtvrté místo ze šesti sledovaných deníků.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).