Lidé tráví před televizí v průměru přes tři hodiny denně

13. 4. 2005 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V loňském roce strávili lidé denně v průměru tři hodiny a sedm minut před televizí. „Rekord“ drží obyvatelé Spojených států, kteří se denně dívali na televizi v průměru čtyři hodiny a 28 minut. Tato čísla byla oznámena na nynějším mezinárodním veletrhu televizních programů v Cannes v jižní Francii. Společnost Eurodata je získala průzkumem v 73 zemích, kde je 2,7 miliardy televizních diváků.
Evropa byla v konzumování televizních programů poněkud mírnější než USA – v západní části kontinentu strávili obyvatelé denně před obrazovkou v průměru 3:30 a ve východní 3:43 hodiny. V České republice se ovšem podle nedávné zprávy letos v únoru dívali lidé na televizi denně v průměru čtyři hodiny a 14 minut, což bylo o šest minut více než v lednu.
I když jako země „zvítězily“ Spojené státy, největší televizní fanatiky našla Eurodata v japonské oblasti zahrnující Tokio a Jokohamu – tam se každý dívá na televizi v průměru 5:01 hodiny denně.
Nejoblíbenějším žánrem televizních diváků zůstávají zábavné pořady, které tvoří skoro polovinu z deseti nejsledovanějších programů. V rámci této kategorie tvoří čtvrtinu filmy.
Loni však také o 45 procent vzrostla sledovanost zpráv. Hlavní podíl na tom měly podle Eurodata události v Iráku, volby ve Spojených státech a rozšíření Evropské unie. Víc než polovina času stráveného loni před obrazovkou kvůli sportu připadla na olympijské hry, mistrovství Evropy v kopané a zápasy kvalifikace pro mistrovství světa v kopané v roce 2006.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.