V loňském roce strávili lidé denně v průměru tři hodiny a sedm minut před televizí. „Rekord“ drží obyvatelé Spojených států, kteří se denně dívali na televizi v průměru čtyři hodiny a 28 minut. Tato čísla byla oznámena na nynějším mezinárodním veletrhu televizních programů v Cannes v jižní Francii. Společnost Eurodata je získala průzkumem v 73 zemích, kde je 2,7 miliardy televizních diváků.
Evropa byla v konzumování televizních programů poněkud mírnější než USA – v západní části kontinentu strávili obyvatelé denně před obrazovkou v průměru 3:30 a ve východní 3:43 hodiny. V České republice se ovšem podle nedávné zprávy letos v únoru dívali lidé na televizi denně v průměru čtyři hodiny a 14 minut, což bylo o šest minut více než v lednu.
I když jako země „zvítězily“ Spojené státy, největší televizní fanatiky našla Eurodata v japonské oblasti zahrnující Tokio a Jokohamu – tam se každý dívá na televizi v průměru 5:01 hodiny denně.
Nejoblíbenějším žánrem televizních diváků zůstávají zábavné pořady, které tvoří skoro polovinu z deseti nejsledovanějších programů. V rámci této kategorie tvoří čtvrtinu filmy.
Loni však také o 45 procent vzrostla sledovanost zpráv. Hlavní podíl na tom měly podle Eurodata události v Iráku, volby ve Spojených státech a rozšíření Evropské unie. Víc než polovina času stráveného loni před obrazovkou kvůli sportu připadla na olympijské hry, mistrovství Evropy v kopané a zápasy kvalifikace pro mistrovství světa v kopané v roce 2006.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).