Klasu dostalo 620 výrobků

18. 4. 2005 12:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Značku Klasa pro kvalitní domácí potraviny získalo dosud 620 výrobků od více než stovky firem. Dalších zhruba 50 značek bude uděleno koncem dubna, sdělil Státní zemědělský intervenční fond. Podle prezidenta Potravinářské komory Jaroslava Camplíka ale počet přihlašovaných výrobků klesl, protože značka má malou reklamu a často nesplňuje očekávání výrobců.
Ředitel marketingového odboru SZIF Evžen Staněk odmítá, že by zájem o Klasu opadal. Po dosavadních skoro sedmi stovkách úspěšných výrobků se podle něj stále průběžně hlásí další výrobci. „Myslím, že tento projekt svým rozsahem přerůstá pouze potravinářskou komoru – týká se i agrární komory, je zde i zastoupení dalších producentů,“ uvedl.
Podle potravinářů by se Klasa měla dostat především do televize a dále by potřebovala silnější prezentaci ve velkých obchodních řetězcích. Vše do značné míry uvázlo na tom, že dlouho nebyla vybrána reklamní agentura pro propagaci domácí zemědělské a potravinářské produkce, uvedl Camplík.
Intervenční fond vybral již v loňském roce pro propagaci potravin sdružení agentur BBK Advertising a Bolider. Někteří účastníci se ale odvolali a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže výběrové řízení zrušil. Vítěze nové soutěže fond oznámil koncem letošního března.
Podle Staňka se jen v minulém roce propagačních akcí zúčastnilo odhadem na 300 producentů. „Zájem o plánované akce tohoto roku je opět velký,“ dodal. V současnosti marketingový odbor spolupracuje na propagaci s vybranou agenturou BBK Advertising. „Troufám si tvrdit, že větší výsledky budou v rámci měsíce. Skutečně masové intenzity by propagace měla dle mých představ dosáhnout v rámci čtvrt roku,“ uvedl Staněk. Marketingový odbor SZIF plánuje letos na propagaci českých potravin vynaložit asi 130 milionů korun.
Klasa, která se uděluje od roku 2003, je součástí programu na podporu domácích potravin. Ocenění mohou získat pouze výrobky splňující stanovená kritéria. Jde například o stoprocentní podíl národní práce. Mezi další potřeby patří splnění stanovené spotřeby tuzemských surovin. Vysoké nároky se kladou i na kvalitu a bezpečnost potravin. Žadatel musí být držitelem certifikátu ISO nebo certifikátu systému kritických bodů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.