Japonské mediální firmy Fuji Television Network Inc. a Livedoor Co. ukončily dvouměsíční bitvu o převzetí rozhlasové Nippon Broadcasting System Inc. (NBS) dohodou za 1,65 miliardy dolarů. Fuji TV sumu zaplatí za NBS z internetové skupiny Livedoor a za nově vydané akcie Livedooru, uvedla Fuji TV.
Obě firmy dva měsíce bojovaly o začlenění rozhlasové NBS do své skupiny. Podle analytiků dohoda bitvu ukončí a oběma firmám zachová tvář, ale pro akcionáře bude mít malý přínos.
Fuji TV provozuje největší televizní síť v Japonsku. Za NBS zaplatí 131,5 miliardy jenů, tedy 1,22 miliardy dolarů. Včetně nových akcií firmy Livedoor je celková cena transakcí 177,5 miliardy jenů. Fuji poté bude vlastnit 12,75 procenta Livedooru.
„Jak Livedoor, tak Fuji se vzdaly přesně uprostřed bitevního pole,“ uvedl manažer investičních fondů Ichiyoshi Investment Management Co. „Akcionářům oběma skupin ale dohoda nepřináší téměř nic,“ dodal. Podle analytika společnosti Shinko Securities je jasným vítězem dohody společnost Livedoor, protože od Fuji získá finance, napsala agentura Reuters.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).