Jak ovlivnit porotu

18. 4. 2005 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

17obr_Hanousek_Masina.jpg ()LOUSKÁČKA 2
Nejprve bych rád poděkoval Martinu Charvátovi za jeho shrnující a pravdivý manuál (M&M 13/05), jak ovlivnit porotu kvalitní prací pro vašeho klienta. Je v něm stručně sepsáno vše, jak má být, a nelze s tím nesouhlasit. Jistě se dobře sepisuje, ale bohužel už hůře aplikuje.
Některé agentury vítězí s pracemi pro své klienty (Kaspen) a některé si vylepšují skóre výtvory, které jsou často tak kreativní, až z nich přechází zrak.
Pokud tedy nemáte klienta, který s vámi bude spolupracovat podle návodu č. 1., zkuste to takto:

1. Najděte si dobré téma
Začněte u malých zajímavých klientů z jakékoli oblasti. Může to být třeba půjčovna kostýmů, ztráty a nálezy, bordel apod. Nebo hledejte v sociální sféře. Nadací a neziskových organizací je plno. Kolikrát stačí cestou do práce jen šlápnout do hovna, a téma je na světě.

2. Vymyslete neotřelý nápad
Najděte neotřelý způsob, jak dané téma zdramatizovat. Pokud to někomu nepůjde, zkuste zaručený recept. Prolistujte nějakou kreativní knížku (např. Luerzer’s Archive), ono vás už něco inspiruje. Někdy stačí vzít nějaký vizuál, co se vám líbí, zaměnit stávající logo za logo vašeho klienta (tématu) – a hle, nápad je venku.

3. Připravte si prezentaci
Vaši práci prodáte většinou snadno. Zvláště když slíbíte, že veškerou realizaci platí agentura a klienta to nebude stát ani ň.

4. Exekuce – 50 % úspěchu
Do exekuce vám pravděpodobně nebude nikdo mluvit, tak ji udělejte co nejlíp. Realizujte své nápady a vize, které vám třeba neprošly, na jiné, komerční zakázce. Pokud se vám přece jenom bude zdát, že je to pro vás hodně peněz, a vy musíte např. fotografovi alespoň zaplatit materiál, naplánujte si produkci na termín, kdy budete realizovat nějakou pořádnou kampaň pro svého velkého klienta, a schovejte vaše náklady do jeho rozpočtu.

5. Ať vaši práci vidí co nejvíc lidí
Jo Espen Johansen (předseda letošní jury) správně říká, že Louskáček se nesmí nechat zpochybnit Effie nebo jinou podobnou soutěží. Pravidla Louskáčku hlásají, že přihlášená práce musí být zveřejněna. Tak se nedělejte s tiskem, neotravujte mediálku, ale udělejte rovnou plakát a prostě ho někam vylepte. Pak už je jen na vás, zda se rozhodnete svou práci zviditelnit víc. V rozhovoru (M&M 6/05) se Basil Mina (bývalý kreativní ředitel Leo Burnett) rozčiluje, co je špatného na tom, když reklama osloví třeba i jen pár lidí a k něčemu je přiměje. Není na tom špatného vůbec nic, ale přece jenom ve mně převládá názor, že reklama by měla víc pomáhat klientovi a spotřebiteli než agentuře. Možnosti, jak z kampaně malé udělat velkou, tu jsou a onen pocit, že vaši práci vidělo hodně lidí, že na ně působí a funguje, je opravdu k nezaplacení. To, že kreativní reklama funguje, už víme dávno, ale jak si to chcete ověřit, když ji nikdo neuvidí? Na druhou stranu tím připravíte porotu (i diváky) Louskáčka o moment překvapení.

6. Přihlaste svou práci do soutěže
Během roku tento proces zopakujte několikrát, budete mít spousty věcí na přihlášení. Vše přihlaste (čím víc, tím líp, ADC bude mít radost).
Letošní Louskáčky jsou rozdány a další jsou za rohem. Ať už použijete postup 1 nebo 2, šance na úspěch je veliká. Tak hurá do práce!

kreativní ředitel Mašiny

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.