Cení se přesný zásah
Ostrovní internetová reklama nyní drží v podílu na reklamních výdajích velice slušných 3,9 % (v roce 2003 to bylo 2,6 %) a v pořadí různých mediatypů podle velikosti investic do reklamy jí patří šesté místo. Analytici skokové zvýšení všech uvedených ukazatelů přičítají rychlejším formám připojení k internetu, které se šíří mezi uživateli. Jde především o šestimilionovou a stále rostoucí základnu britských uživatelů s širokopásmovým připojením k internetu, kteří stráví surfováním dvojnásobek času ve srovnání s lidmi využívajícími dial-up přístup. Plošné rozšíření broadbandu zároveň umožňuje zadavatelům reklamy častěji využívat dynamičtějších prvků známých z televize a okořenit je interaktivními možnostmi nového média. Podle jednoho z autorů studie Paula Pilkingtona je na internetu pozoruhodný zejména poměr cena/výkon a schopnost personalizovaného zásahu v přesně definovaných cílových skupinách. Ta podle něj zejména outdooru chybí.
Kam upřít pozornost?
Mít za sebou v objemu reklamních výdajů rozhlas je pro zástupce internetu prestižní záležitostí a prvním milníkem na cestě k rehabilitaci za zklamané naděje po splasknutí internetové bubliny na přelomu tisíciletí. „Se zvyšující se důvěrou uživatelů v internet roste samozřejmě zájem zadavatelů reklamy,“ vidí jako jeden z klíčových momentů výkonný ředitel britského Interactive Advertising Bureau (IAB) Guy Phillipson. Studie mu dává za pravdu zjištěním velkého zájmu ze strany finančních společností, náborových a personálních firem nebo cestovních kanceláří. Internetové rozpočty navyšují i automobilky.
Získávání nových klientů svádí internet k dalším výlevům optimismu. Předstižení venkovní reklamy, která loni vykázala příjmy z reklamy ve výši 847 milionů liber, plánuje IAB v horizontu „několika let“.
2001 | 2002 | 2003 | 2004 | |
internet | 165,7 | 196,7 | 407,8 | 653,3 |
rozhlas | 686,1 | 701,5 | 601,7 | 637,4 |
outdoor | 549,0 | 563,4 | 786,4 | 847,8 |