Internet poprvé předčil rozhlas

18. 4. 2005 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

08obr_internet.jpg ()Výdaje do internetové reklamy ve Velké Británii vzrostly loni meziročně o 60 % a dosáhly 653 milionů liber. Podle studie PricewaterhouseCoopers se tak internet poprvé v historii dostal před rozhlasovou reklamu (637 milionů liber). Ta sice také zaznamenala rostoucí tendenci, meziroční propad z let 2002-2003 se jí však stále nepodařilo zacelit. Další metou by mělo být dostižení venkovní reklamy.

Cení se přesný zásah
Ostrovní internetová reklama nyní drží v podílu na reklamních výdajích velice slušných 3,9 % (v roce 2003 to bylo 2,6 %) a v pořadí různých mediatypů podle velikosti investic do reklamy jí patří šesté místo. Analytici skokové zvýšení všech uvedených ukazatelů přičítají rychlejším formám připojení k internetu, které se šíří mezi uživateli. Jde především o šestimilionovou a stále rostoucí základnu britských uživatelů s širokopásmovým připojením k internetu, kteří stráví surfováním dvojnásobek času ve srovnání s lidmi využívajícími dial-up přístup. Plošné rozšíření broadbandu zároveň umožňuje zadavatelům reklamy častěji využívat dynamičtějších prvků známých z televize a okořenit je interaktivními možnostmi nového média. Podle jednoho z autorů studie Paula Pilkingtona je na internetu pozoruhodný zejména poměr cena/výkon a schopnost personalizovaného zásahu v přesně definovaných cílových skupinách. Ta podle něj zejména outdooru chybí.

Kam upřít pozornost?
Mít za sebou v objemu reklamních výdajů rozhlas je pro zástupce internetu prestižní záležitostí a prvním milníkem na cestě k rehabilitaci za zklamané naděje po splasknutí internetové bubliny na přelomu tisíciletí. „Se zvyšující se důvěrou uživatelů v internet roste samozřejmě zájem zadavatelů reklamy,“ vidí jako jeden z klíčových momentů výkonný ředitel britského Interactive Advertising Bureau (IAB) Guy Phillipson. Studie mu dává za pravdu zjištěním velkého zájmu ze strany finančních společností, náborových a personálních firem nebo cestovních kanceláří. Internetové rozpočty navyšují i automobilky.
Získávání nových klientů svádí internet k dalším výlevům optimismu. Předstižení venkovní reklamy, která loni vykázala příjmy z reklamy ve výši 847 milionů liber, plánuje IAB v horizontu „několika let“.


Přehled reklamních investic (v mil. liber)
























2001 2002 2003 2004
internet 165,7 196,7 407,8 653,3
rozhlas 686,1 701,5 601,7 637,4
outdoor 549,0 563,4 786,4 847,8


Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.