Hudební průmysl zahájil největší akci proti internetovým pirátům

13. 4. 2005 11:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Světový hudební průmysl spustil největší akci proti internetovým hudebním pirátům. Právníci vydavatelství podali v 11 zemích téměř tisícovku žalob, napsal list Financial Times.
Zastavit bezplatnou internetovou výměnu hudebních souborů se snaží přední vydavatelství včetně Universalu, Sony BMG, EMI a Warneru. Odhaduje se, že výměny souborů připravují odvětví ročně o tržby 2,4 miliardy dolarů.
Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) oznámila, že se akce zaměří nejprve na Asii v čele s Japonskem. Cíle má federace také v Británii, Francii, Německu a Itálii. IFPI zastupuje přes 1400 nahrávacích společností.
Postup hudebních vydavatelů pozorně sleduje filmový průmysl jako možný model pro vlastní akci. Piráti ročně snižují tomuto odvětví tržby o 3,5 miliardy dolarů.
Kritici právního postupu se táží, jestli je rozumné soudit se s hudebními fanoušky. Federace se ale brání tím, že roční tržby hudebního průmyslu spadly na 32 miliard dolarů ze 40 miliard za rok 1999. Vedle internetové výměny IFPI odhaduje, že vypalování CD připravuje její firmy ročně o dalších 4,5 miliardy dolarů.
IFPI zahájila asijský zátah v úterý. Ve čtvrtek se rozjede podobná akce ve Spojených státech, kde Americké sdružení nahrávacího průmyslu (RIAA) podá žaloby na 405 studentů z 18 vysokých škol za zneužití internetu ke krádežím hudby ve velkém rozsahu.
Předseda IFPI John Kennedy dodává, že zásahy proti pirátům přinášejí výsledek. Počet nelegálních souborů se na internetu snížil na 870 milionů, zatímco před dvěma roky dosahoval 1,1 miliardy. Počet uživatelů širokopásmového internetu přitom vzrostl na 140 milionů domácností, napsal list.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.