Gore spustí v srpnu televizi, která dá prostor mladým divákům

5. 4. 2005 15:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Bývalý americký viceprezident Albert Gore představil televizi Current, která se bude snažit přilákat mladé diváky tím, že jim umožní vysílat jejich vlastní videa. Televize, která také bude spolupracovat s populárním internetovým vyhledávačem Google, by měla začít vysílat 1. srpna a bude zpočátku přístupná 19 milionům předplatitelů kabelových společností.
Nový kanál se bude zaměřovat na diváky mezi 18 a 34 lety, kterým budou určeny tradiční zpravodajské a kulturní pořady. Kromě toho chce Current dát prostor šotům a pořadům, které vytvoří sami mladí diváci. Tato videa mají postupně tvořit až polovinu vysílacího času.
„Chceme dát šanci této generaci mladých, aby se podíleli na dialogu o demokracii a vyprávěli o tom, co se děje kolem nich,“ řekl v San Francisku sedmapadesátiletý Gore, který je předsedou správní rady nové televize.
Diváci budou rovněž moci hlasovat o svých oblíbených pořadech. Prostřednictvím internetu jim také bude Current radit, jak vytvářet vlastní šoty. Current také uzavřel dohodu s portálem Google, který bude mimo jiné přinášet dvakrát za hodinu informace o tom, co diváci této televize nejčastěji na internetu vyhledávali.
Gore stál v čele skupiny investorů, která loni v květnu koupila od společnosti Vivendi Universal za 70 milionů dolarů podnik Newsworld International.
Bývalý demokratický viceprezident, který v roce 2000 prohrál za kontroverzních okolností ve volbách s Georgem Bushem, ujišťuje, že nová televize nebude mít ideologické zabarvení. „Nemáme v úmyslu být televizní stanicí demokratů,“ řekl v pondělí.
Jeho zájem o celý podnik plynul prý z nespokojenosti nad tím, že v důsledku vysokých výrobních nákladů a drahého vybavení byla televize „jednosměrné“ médium, v němž mají hlavní slovo velké společnosti. „Ale namísto televizní kamery za 100 000 dolarů máme nyní kameru s vysokým rozlišením za 3000 dolarů a střižnu za 250 000 dolarů nahradil počítačový program za 1000 dolarů. Pětičlenný tým nyní může nahradit dvacetiletá dívka, které se potřebné vybavení vejde do tašky,“ řekl Gore.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení