EU vyšetřuje obchodní praktiky nizozemské mediální skupiny VNU

25. 4. 2005 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Evropská komise vyšetřuje obchodní praktiky nizozemské mediální skupiny VNU a její divize ACNielsen, která se zabývá průzkumem trhu. VNU oznámila, že komise začala zkoumat minulý měsíc, zda jejich smluvní a cenová politika neporušuje protimonopolní zákony.
Nizozemský vydavatel uvedl, že podnět k vyšetřování komisi dal rival Information Resources, Inc. (IRI), který s ACNielsen vede spor již dekádu. Vyšetřovatelé komise proto vtrhli do kanceláří VNU a pěti sídel ACNielsen.
Nizozemská VNU vydává časopis Billboard a odborný magazín Hollywood Reporter a je světově největší firmou, která provádí průzkumy trhu. VNU převzala ACNielsen v roce 2001.
Americký federální soud v New Yorku zamítl v lednu stížnost IRI vůči praktikám společnosti ACNielsen. IRI ale oznámila, že se proti rozhodnutí soudu odvolá.
VNU dodává, že s Evropskou komisí plně spolupracuje. Komise je v 25členné unii protimonopolním orgánem. VNU je přesvědčena, že její praktiky plně odpovídají evropské legislativě. Pokud by komise zjistila, že společnost zneužila svého postavení na trhu, může jí uložit pokutu odpovídající až deseti procentům ročního obratu.
Mluvčí komise Jonathan Todd uvedl, že komise provedla razie v kancelářích VNU v Nizozemsku a v ACNielsen v Nizozemsku, Belgii, Británii a na Kypru. Todd dodal, že komise žádné další firmy v této souvislosti nevyšetřuje, napsala agentura Reuters.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení