Jak vypadá prozatímní výsledek několikaměsíčního konkurenčního boje v číslech? Svět motorů coby lídr segmentu meziročně zvyšuje podle posledních průzkumů Media projektu čtenost.
Nevěřím, že by se díky příchodu nového titulu (Auto7) a zkrácení periodicity bývalého Autocaru – donuceného k nešťastnému přejmenování na Carauto – nějak výrazně rozšířila obec čtenářů motoristických časopisů. Není pro to sebemenší důvod, protože tlak ze strany ostatních médií spíše sílí. Konkurence novinových suplementů když už ne kvalitou, tak alespoň kvantitou zůstává na stejné úrovni, přibývá automobilových internetových serverů, rodí se nové televizní pořady. Téměř každé tištěné i elektronické médium se snaží přilákat bohaté inzerenty z auto-moto branže, takže se všichni rozhodli alespoň nějaký redakční prostor řidičům a fanouškům motorů věnovat.
Odkud jsou čtenáři?
Kde tedy vzaly tituly jako Auto7 a Carauto čtenáře, když se jim nepovedlo je odlákat vedoucímu časopisu v segmentu? Vždyť kromě okrajového Auto ratingu žádný alespoň trochu významný časopis neskončil. Část zřejmě „ukously“ některým čtrnáctideníkům a měsíčníkům. Ale jde o takové počty, aby se s nimi dalo dlouhodobě žít a vydělávat? Pevně věřím, že na tyto otázky brzy dostaneme odpovědi – díky vstupu všech významných vydavatelů do systému ověřování nákladu ABC, který snad bude mít dostatek kontrolních mechanismů, aby ukazoval naprosto poctivé údaje.
Jak to bude dál?
Vydavatel Auta7, Motor-Presse Bohemia, chystá na český trh další tři úzce specializované motoristické tituly. To znamená výrazné rozšíření jeho portfolia. Ale neznamená to také, že tříští síly? Není to signál ke změně taktiky? Že by největší soupeř dominujícího vydavatelství Axel Springer Praha (pod které patří Svět motorů, ale mimo jiné také nejčtenější titul mezi čtrnáctideníky a měsíčníky Auto Tip) zjistil, že bude lepší opustit zaminované pole mezi masovými tituly, a chystá se hledat skuliny na méně střežené periferii?
Není lehké vidět do strategie německých kolosů, mezi které teď určitě Motor-Presse International po pohlcení Bertelsmannem patří. Investice na českém trhu jsou pro ně promilemi v celkových číslech, takže zkuste předvídat, jak dlouho a masivně budou dotovat nové tituly… Stejně těžké je odhadovat uvažování malých soukromých vydavatelů, kteří vlastní kromě časopisů i tiskárnu, kterou potřebují živit. A tak dávám konkurenčním motoristickým týdeníkům rok, maximálně dva.
šéfredaktor časopisu
Svět motorů
Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy
Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.