Další kolo cenové války

19. 4. 2005 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mezi obchodními řetězci propuklo další kolo cenové války, ve které se obchodníci předhánějí ve snižování cen, aby upevnili svoji pozici na českém trhu. Některé obchodní řetězce například začaly v novinových inzerátech porovnávat své ceny vybraných výrobků s cenami v konkurenčních prodejnách, aby přilákaly co nejvíce zákazníků. Obchodníci tvrdí, že je snížení cen stojí miliardy korun, o které by jinak byly vyšší jejich tržby.
Například společnost Tesco Stores ČR nyní zlevnila tři tisíce značkových výrobků. Počet zboží prodávaného za nižší cenu se v případě obchodů Tesco zvýšil na sedm tisíc. Ceny vybraného zboží v novinových inzerátech i na cenovkách Tesco porovnává s prodejnami Hypernova a Kaufland.
„Nový cenový program není dočasnou marketingovou kampaní – jedná se o trvalé snížení cen, jehož prostřednictvím chceme získat věrnost našich zákazníků. U vybraných výrobků uvádíme konkurenční ceny. Zákazníci si tak mohou přímo v prodejně Tesco ověřit, za jakou cenu nabízí daný výrobek Kaufland a Hypernova,“ řekla ředitelka marketingového oddělení společnosti Tesco Stores ČR Ivana Šedivá.
Ceny potravinářských i nepotravinářských výrobků každodenní spotřeby tlačí dolů také síť obchodů Carrefour. „Cena zboží patří mezi nejcitlivější hledisko výběru místa nákupu. Každý týden porovnáváme své ceny s cenami konkurence. Nezávislá lednová studie porovnání cen devíti tisíc značkových výrobků v pěti hypermarketových řetězcích prokázala, že Carrefour je nejlevnější,“ řekla mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková.
První vlnu snížení cen společnost Tesco odstartovala loni na jaře a další zahájila před loňskými vánočními svátky. „Od té doby jsme do snížení cen investovali celkem 2,5 miliardy korun. Snížení cen jsme dosáhli zvýšením efektivnosti práce v našich obchodech, lepším plánováním a snížením provozních nákladů,“ řekl generální ředitel Tesco Stores David Turner.
Podle průzkumu společností Incoma Research a GfK Češi sice stále nakupují především v hypermarketech, v posledních letech však výrazně roste obliba dravých diskontních řetězců, které na tuzemský trh vstoupily později a orientují se na nízké ceny. Naopak hypermarkety z pohledu oblíbenosti stagnují a supermarketům se alespoň podařilo zastavit propad v nákupních preferencích zákazníků.
Desítka největších tuzemských obchodních řetězců loni po několika letech útlumu téměř zdvojnásobila tempo růstu tržeb. Obrat těchto velkoprodejen podle předběžných výsledků firmy Incoma Research meziročně loni vzrostl o 20,1 miliardy na 221,5 miliardy Kč.
První dvě pozice loňského žebříčku firem s největšími tržbami patří stejně jako v předchozím roce řetězci Makro a společnosti Ahold, která v ČR provozuje vedle obchodů Hypernova největší řetězec supermarketů Albert. Na třetí pozici zůstala skupina Schwarz, která má v Česku síť prodejen Kaufland a diskontů Lidl. Čtvrtá byla síť obchodů Penny Market a Billa a na pátém místě skončila společnost Tesco. Obchodnímu řetězci Carrefour loni patřila osmá příčka.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.