ČT chystá show s prvky reality Pošta pro tebe

29. 4. 2005 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize začne vysílat rodinnou show s prvky reality Pošta pro tebe. Ve studiu by se měli setkávat lidé, kteří se například kdysi ve zlém rozešli, pohádali či se dlouho neviděli. Bezprostřední emoce budou zaznamenávat kamery a každý čtvrtek od 19. května v hlavním čase ČT odvysílá hodinový záznam z těchto setkání. Do budoucna se však zřejmě čeští diváci dočkají i ryzí reality show typu Big Brother.
Producent Jan Novotný řekl, že na Slovensku se ve stejném pořadu v mnoha případech stává, že emocím podlehne i moderátor. „Uroní nějakou slzičku. Běžně se to stává i v publiku,“ řekl Novotný ze společnosti Pro TV, která bude pořad pro ČT vyrábět.
Podle odborníka na média Jana Jiráka z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze jsou emoce základem pořadů reality show, o nic jiného než o emoce se nehraje. „Jeden z významnějších důvodů zájmu je to, že to, co se děje na obrazovce, má punc autenticity. Alespoň lidé si neuvědomují, do jaké míry je to aranžované,“ řekl Jirák.
Čeští diváci mají v současnosti možnost sledovat několik pořadů na bázi reality show. Nova vysílá Česko hledá SuperStar, Prima začala od loňského října vysílat seznamovací pořad Balírna. V něm měli diváci nejprve možnost hlasovat, který pár se „má dát dohromady“, posléze však Prima tuto možnost divákům odepřela.
Stále tak do České republiky nedorazil asi nejtypičtější představitel reality show typu Big Brother. Skupina lidí žije v uzavřeném prostoru a diváci hlasováním ovlivňují, kdo bude vyřazen a kdo nakonec zvítězí. Takový pořad se objevil už i na Slovensku, kde nyní miliony lidí sledují na obrazovce Markízy reality show Mojsejovi.
„České televize nemají sklon moc experimentovat, hrají dost na jistotu,“ míní Jirák. Reality show jsou však navíc podle něj velice drahá záležitost. Podle nedávných informací Mladé fronty Dnes by však Nova měla jednat o nákupu práv právě k pořadu typu Big Brother. Na dotaz ČTK to však Nova nepotvrdila. „V současné době uvažujeme o různých reality show a nechte se překvapit, které se v dohledné době na obrazovce televize Nova objeví,“ sdělila mluvčí Novy Veronika Šmítková.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.