Česká televize začne vysílat rodinnou show s prvky reality Pošta pro tebe. Ve studiu by se měli setkávat lidé, kteří se například kdysi ve zlém rozešli, pohádali či se dlouho neviděli. Bezprostřední emoce budou zaznamenávat kamery a každý čtvrtek od 19. května v hlavním čase ČT odvysílá hodinový záznam z těchto setkání. Do budoucna se však zřejmě čeští diváci dočkají i ryzí reality show typu Big Brother.
Producent Jan Novotný řekl, že na Slovensku se ve stejném pořadu v mnoha případech stává, že emocím podlehne i moderátor. „Uroní nějakou slzičku. Běžně se to stává i v publiku,“ řekl Novotný ze společnosti Pro TV, která bude pořad pro ČT vyrábět.
Podle odborníka na média Jana Jiráka z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze jsou emoce základem pořadů reality show, o nic jiného než o emoce se nehraje. „Jeden z významnějších důvodů zájmu je to, že to, co se děje na obrazovce, má punc autenticity. Alespoň lidé si neuvědomují, do jaké míry je to aranžované,“ řekl Jirák.
Čeští diváci mají v současnosti možnost sledovat několik pořadů na bázi reality show. Nova vysílá Česko hledá SuperStar, Prima začala od loňského října vysílat seznamovací pořad Balírna. V něm měli diváci nejprve možnost hlasovat, který pár se „má dát dohromady“, posléze však Prima tuto možnost divákům odepřela.
Stále tak do České republiky nedorazil asi nejtypičtější představitel reality show typu Big Brother. Skupina lidí žije v uzavřeném prostoru a diváci hlasováním ovlivňují, kdo bude vyřazen a kdo nakonec zvítězí. Takový pořad se objevil už i na Slovensku, kde nyní miliony lidí sledují na obrazovce Markízy reality show Mojsejovi.
„České televize nemají sklon moc experimentovat, hrají dost na jistotu,“ míní Jirák. Reality show jsou však navíc podle něj velice drahá záležitost. Podle nedávných informací Mladé fronty Dnes by však Nova měla jednat o nákupu práv právě k pořadu typu Big Brother. Na dotaz ČTK to však Nova nepotvrdila. „V současné době uvažujeme o různých reality show a nechte se překvapit, které se v dohledné době na obrazovce televize Nova objeví,“ sdělila mluvčí Novy Veronika Šmítková.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).