Americký trh začíná nabízet mobily pro malé děti

22. 4. 2005 11:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mobilní telefon ve veselých barvách, s blikajícími světélky a s tlačítky bez čísel, zato se siluetami maminky a tatínka, začínají na americkém trhu nabízet mobilní operátoři. Přístroje jsou určené malým dětem; loni mělo normální mobilní telefon v USA jedno procento dětí mladších devíti let.
Příležitosti zvýšit toto číslo se jako první chopila společnost Firefly Mobile, která dětské telefony bude od května prodávat prostřednictvím internetu za 100 dolarů (asi 2300 korun), včetně 30 předplacených minut. Cena za další užívání záleží na smlouvě s mobilními operátory a na zvoleném programu.
Obchodní řetězec Target bude od léta tento typ prodávat už se smlouvou a předplaceným režimem. Na přístroji jen s pěti tlačítky není možné vytáčet číslo, ale veškeré kontakty musejí být předem uložené v paměti.
Firma Mattel vyrábějící panenky Barbie představí v létě svůj vlastní model zaměřený na dívky ve věku od osmi do 14 let. Za jeho výhodu výrobce označuje možnost rodičů kontrolovat na internetové stránce, jak je přístroj používán. Oznámená cena 50 dolarů obsahuje už půl hodiny předplaceného volání.
Výrobce hraček Hasbro sice nenabídne skutečný mobilní telefon, ale radiový přístroj typu walkie-talkie, který jako mobil vypadá a dovoluje dětem být ve spojení až na vzdálenost delší než tři kilometry. Jeho cena zatím nebyla oznámena.
Experti očekávají, že do konce letošního roku se nabídka podobného zboží ještě rozšíří. „Děti chtějí mobily a rodiče chtějí, aby děti měly mobily, aby mohly zavolat o pomoc nebo když potřebují odněkud vyzvednout,“ soudí technologický analytik Bob Enderle ze San Jose. Šéfka Firfly Mobile Robin Abrahamsová dodává, že rodiče chtějí vědět, komu jejich děti volají. „A možná ještě důležitější je, kdo volá jim.“
Paula Saffiová z nezávislého výzkumného Ústavu pro budoucnost v kalifornském Menlo Parku ovšem dětské mobily přirovnává k „psímu vodítku, které tahá peníze z kapes paranoidních rodičů“. Až pomine prvotní opojení, děti se naučí mobily zapomínat a ztrácet, nebo budou prostě tvrdit, že neměly signál, předpovídá Saffiová.
Mobilní telefony jsou mezi americkou mládeží poměrně hojně rozšířené. Ve skupině dětí od 12 do 15 let ho mělo loni 35 procent, více než dvojnásobek proti roku 2000. Ze šestnáctiletých a sedmnáctiletých teenagerů má mobily 58 procent, opět více než dvakrát tolik, než před pěti lety. O dva roky starší mládež je jimi vybavená ze 62 procent, což je o čtvrtinu procent více než v roce 2000, zjistil průzkum Teen Research Unlimited.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.