Zásilkový obchodní dům Neckermann spojí síly s InternetShops

23. 3. 2005 13:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

O2 a Air Bank prohlubují spolupráci s platformou Unity

Věrnostní platforma Unity navazuje na dřívější spolupráci O2 a Air Bank, do budoucna se přidají další společnosti ze skupiny PPF.

Reklama
SDG

Zásilkový obchodní dům Neckermann spojí v České republice své síly se skupinou internetových obchodů InternetShops, do které patří například Vltava.cz. Vedení obou společností si od spolupráce, která začne 1. dubna, slibuje vzájemné doplnění nabízeného zboží a příliv nových zákazníků.
„Chceme rozšířit sortiment a to riziko, které je s tím spojené, je podle našeho názoru menší, když budeme spolupracovat s již zavedeným internetovým obchodem. Samozřejmě očekáváme, že navzájem získáme nové zákazníky,“ řekl generální ředitel české pobočky Neckermannu Miroslav Červenka.
Neckermann má nyní v ČR zhruba půl milionu aktivních zákazníků a společnost InternetShops disponuje databází 320 000 registrovaných klientů. Neckermann do internetových obchodů InternetShops zařadí oděvy a spodní prádlo a ve svých katalozích a na internetových stránkách bude naopak nabízet knihy, hudbu a video.
„Internetový obchod jde dobře ruku v ruce se zásilkovým obchodem. Například v Holandsku se na našem obratu podílí 26 procenty, v Německu 14 procenty a v Rakousku zhruba 12 procenty. V ČR jeho podíl činí osm procent,“ podotkl hlavní manažer nákupu rakouské centrály Neckermannu Johannes Pauritsch.
Společnosti InternetShops loni vzrostly tržby meziročně o 58 procent zhruba na 280 milionů korun. Zásilkový obchodní dům Neckermann loňské výsledky zatím nezveřejnil. V roce 2003 jeho tržby v ČR vzrostly meziročně o 75 procent na 19 milionů eur (570 milionů korun).
Češi mají v posledních letech menší zájem o nákupy prostřednictvím zásilkových domů. Podle studie společnosti GfK Praha od roku 1996 klesl nákup v zásilkových obchodech přibližně o 16 procent. Největší zásilkové obchody, jako jsou Quelle, Neckermann nebo Otto, mají v ČR statisíce zákazníků.
Zatímco klasický zásilkový obchod zažívá v ČR recesi, v poslední době podle odborníků výrazně roste prodej pomocí internetu. „Tento druh prodeje ale zatím není objemově tak významný,“ řekl již dříve tajemník Asociace direkt marketingu a zásilkového obchodu Tomáš Hájek.
Nejvíce Češi z katalogu nakupují dámské oblečení, jeho prodej ale v tuzemsku předloni meziročně klesl o šest procent. Naopak o pět procent se zásilkovým obchodům zvýšily objednávky knih a hudby. Mezi často kupované zboží patří také vybavení domácnosti či pánské oblečení.
Neckermann Versand, který je součástí koncernu Karstadt/Quelle, je třetím největším zásilkovým obchodem v Německu.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.